رئیس مجلس آینده راه لاریجانی را نرود

خبرگزاری فارس: سیداحمد رسولی‌نژاد امروز در خصوص میزان رأی انتخابات رئیس و هیأت‌رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که مجلسی قدرتمند داشته باشیم، باید رئیس و هیأت رئیسه با آرای بالا و قاطع انتخاب شوند؛ هرگونه اختلاف‌سلیقه باید درون فراکسیون مطرح شود و بیرون از آن مراقب باشیم که دیگر جریان‌ها اختلاف ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد اختلاف بین جریان‌های انقلابی هستند، افزود: در این دوره چون جریان اصلاح‌طلب تعداد نماینده بسیار کمی در مجلس دارد، رسانه‌های وابسته به آن‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد سؤالاتی سبب اختلاف بین جریان انقلابی شوند تا رئیس مجلس آینده با آرای پایین انتخاب شود.

منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم تصریح کرد: بهترین راه‌حل این است که تمام تصمیم‌ها در فراکسیون بزرگ نیروهای انقلابی اتخاذ و در صحن علنی تنها یک نفر کاندیدا شود و در این خصوص، می‌توانیم رئیس مجلس را با بیش از 240 رأی انتخاب کنیم.

*رئیس مجلس آینده بداند که نماینده‌تر نیست/  رئیس مجلس نمی‌تواند به‌تنهایی تصمیم بگیرد

رسولی‌نژاد در مجلس یازدهم با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: باید برای هیأت‌رئیسه مجلس به ویژه رئیس، شخصیت‌های انقلابی، پاک دست، سالم، متدین، ولایی و مردمی را انتخاب کنیم.

وی افزود: رئیس مجلس آینده باید بداند که نماینده‌تر نیست و همانند سایر نمایندگان است که با رأی آن‌ها به عنوان رئیس انتخاب می‌شود؛ اختیارات رئیس مجلس برخلاف رئیس قوه مجریه که وظایف و اختیاراتی در قانون اساسی دارد، محدود است و در این راستا، رئیس مجلس نمی‌تواند به‌تنهایی در مورد امور مجلس به‌خصوص موارد مهم و تأثیرگذار بر کشور تصمیم گیرد.

*مجلس در نظارت بر اجرای قانون قاطعانه برخورد کند

منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم تصریح کرد: از رئیس مجلس آینده توقع داریم که راه علی لاریجانی، رئیس مجلس گذشته را ادامه ندهد؛ در دوره‌های هشتم، نهم و دهم، مجلس بسیار ضعیفی داشتیم، مجلسی که برجام را در 20 دقیقه تصویب و در وظایف نظارتی خود کوتاهی کرد.

رسولی‌نژاد گفت: برخی از وزرای دولت تدبیر و امید با کارنامه ضعیف خود باید به واسطه ضربه بسیار سنگینی که بر اقشار مختلف مردم وارد کردند در دادگاه محاکمه می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مرجعی در قوه مقننه و قوه قضایی نبود که به عملکرد این وزرا رسیدگی کند، تأکید کرد: مجلس علاوه بر تصویب قانون، باید در نظارت بر اجرای قانون و عملکرد دیگر قوا قاطعانه عمل کند و مجلس هشتم، نهم و دهم این‌گونه نبودند.

*رئیس آینده مجلس را به رأس امور برگرداند/ در برخورد با دولت روحانی ضعیف عمل شد

منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: ما نیاز به رئیسی داریم که مجلس را به رأس امور برگرداند؛ مجلسی در رأس امور است که در نظارت، برخورد با وزرای متخلف و دولت ناکارآمد قوی عمل کند.

رسولی‌نژاد اضافه کرد: در مجلس دوره‌های نهم و دهم مشاهده کردیم که در برخورد با دولت حسن روحانی بسیار ضعیف عمل شد و این همراهی با دولت و اقداماتی که انجام شد، ننگی است که تا ابد در تاریخ انقلاب و مجلس باقی خواهد ماند و آیندگان به بدی از مجلس دهم یاد خواهند کرد.

وی اظهار داشت: شنیده‌ایم که برخی عوامل و حامیان رئیس قبلی مجلس، از کاندیداهایی حمایت می‌کنند که این جای نگرانی دارد؛ ما خاطره خوبی از مجلس دوره‌های هشتم، نهم و دهم نداریم.

*مجلس یازدهم باید از پرداختن به حواشی دوری کند/ لزوم وحدت و هم‌دلی در انتخاب رئیس مجلس

منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم افزود: هیأت‌رئیسه آینده باید مجلس را مدیریت کند و به‌گونه‌ای پیش ببرد که مجلس یازدهم در بازه زمانی سه تا 6 ماهه تأثیرگذاری خود را نشان دهد؛ اگر ما در انتخابات 1400 ریاست جمهوری نیاز به مشارکت بیشتر مردم داریم، باید مردم تأثیرگذاری مجلس یازدهم را پس از تشکیل در زمینه اقتصاد، معیشت، مقابله با تورم و بیکاری مشاهده کنند.

رسولی‌نژاد با اشاره به اینکه اکنون همه نگاه‌ها به مجلس یازدهم دوخته شده است، گفت: مجلس یازدهم باید از پرداختن به حواشی دوری کند و اختلافات را کنار بگذارد؛ همه تصمیم‌ها باید در فراکسیون اصلی و انقلابی اتخاذ شود و در روز تعیین هیأت رئیسه دائمی، همه یک‌صدای وحدت و هم‌بستگی را بشنوند.

وی تصریح کرد: آنچه در فراکسیون انقلابی به نتیجه رسید، همه باید از آن تبعیت کنند تا هم‌دلی و یکدستی را در انتخاب رئیس مجلس شاهد باشیم؛ جریان انقلابی در تمام ادوار مجلس تا پیش از دوره هشتم، تنها یک فراکسیون داشت، اما از مجلس هشتم به بعد لاریجانی برای اینکه در ریاست مجلس بقا داشته باشد، بین نیروهای اصول‌گرا اختلاف ایجاد کرد و در این راستا، این موضوع نباید تکرار شود و فقط باید یک فراکسیون سیاسی واحد داشته باشیم.

*نتیجه انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس مشت محکمی بر دهان استکبار

منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم تأکید کرد: برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در متن سوگندنامه نمایندگان در نخستین روز کاری می‌آید، باید دست‌به‌دست دهیم و نمایشی از وحدت و هم‌دلی و همراهی را به نمایش بگذاریم و تلاش کنیم که نتیجه انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

رسولی‌نژاد بیان کرد: هیأت‌رئیسه آینده مجلس باید کار را در ایامی همچون تصویب بودجه و تدوین برنامه شبانه‌روزی پیش ببرد و تعطیلات امسال مجلس را لغو کند.

وی اضافه کرد: باید با فعالیت و برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس از شنبه تا پنج‌شنبه تلاش کنیم که طرح‌های قوی ارائه شود تا مردم نسبت به این دوره از مجلس امیدوار شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان