واکنش رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به نامه تهدیدآمیز ۴ باشگاه

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید نامه تهدیدآمیز چهار باشگاه برای کناره‌گیری از مسابقات لیگ برتر فوتبال در صورت عدم کمک مالی، در حیطه وظایف مسئولان قضایی است.

واکنش رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به نامه تهدیدآمیز 4 باشگاه

به گزارش ایسنا، سهیل مهدی - رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ - در واکنش به اینکه آیا تست‌های کرونای باشگاه‌ها بدون حضور ناظران را قبول دارند؟ گفت: باشگاه‌ها باید مدارک مربوط به تست کرونای خود را برای فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ بفرستند. تابحال 60 درصد از باشگاه‌ها مدارک خود را نفرستاده‌اند و ما گزارش‌هایی هم داریم که تمرینات خود را زودتر از انجام تست کرونا برگزار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در مرحله تأیید مدارک، برای ما مهم است که چه تستی و در چه مکان و آزمایشگاهی انجام شده است. طبق پروتکل بهداشتی فوتبال، تست‌ها در مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت باید انجام شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره انجام نشدن تست همه تیم‌ها در یک یا دو آزمایشگاه مورد تأیید به منظور رعایت استانداردهای لازم، گفت: این پروتکل در فضای خارج از فدراسیون فوتبال و  سازمان لیگ بسته شده است. اگر یک محل را اعلام می‌کردیم، محکوم می‌شدیم که این مرکز در دسترس نیست و تیم‌ها باید راهی شهرهای مختلف شوند. از طرفی شاید با بحث تصدی‌گری در انجام تست مواجه می‌شدیم.

مهدی در واکنش به اینکه گفته می‌شود پروتکل‌های بهداشتی بوندس‌لیگا در ایران قابلیت اجرایی شدن ندارد، اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر بازیکن و مربی در چهار لیگ فوتبال ایران داریم که موظف هستند سلامتی خود را استفاده از این پروتکل تأمین کنند. این پروتکل مربوط به بوندس‌لیگا و سایرین نیست. پروتکل برای سلامتی افراد است و بالاترین مقام بهداشتی کشور آن را منتشر کرده است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهرخودرو به وزیر ورزش برای کناره‌گیری از مسابقات در صورت عدم کمک مالی به باشگاه‌ها گفت: مسائل مالی بر همه باشگاه‌ها حاکم است، اما بحث انصراف از مسابقات در حیطه وظایف مسئولان قضایی قرار دارد.

وی درباره وضعیت تیم‌ها در صورت وجود بیش از پنج مورد مبتلا به ویروس کرونا یادآور شد: وجود بیش از پنج نفر مبتلا به کرونا در یک تیم در دوران مسابقات، منجر به لغو بازی‌ها می‌شود و محدودیتی برای تمرینات ندارد. تیم‌ها می‌توانند با قرنطینه نفرات مبتلا، به تمرینات خود ادامه دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان