دلیل عجیب برخی از مردم آمریکا برای ماسک نزدن!

تابناک با تو: برخی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در ایالات متحده آمریکا، مشتریان خود را در زدن ماسک‌های جلوگیری از انتقال کرونا ویروس جدید، آزاد گذاشته و حتی آن‌ها را منع کردند. این تصمیم برای ارضای حس آزادی‌طلبی مردم در آمریکا گرفته شده و در رسانه‌ها و فضای مجازی این کشور جنجال بسیاری راه انداخته است.

در چند روز اخیر، مجموعه‌ای از فروشگا‌های آمریکا تابلو‌های (اگر ماسک دارید وارد نشوید) را بر سر در خود زدند و سرتیتر رسانه‌ها شدند. مخالفان قرنطینه و قوانین منع آمد و شد در ایالات متحده آمریکا، قرنطینه را تجاوز به آزادی‌های فردی و زیر پا گذاشتن حقوق فردی خود برمی‌شمرند.

یک کارمند کوستکو می‌گوید: من برای کوستکو کار می‌کنم و از مشتری خواستم که بخاطر احترام به سیاست شرکت، یک ماسک بزند. مردی که در ویدئو دیده می‌شود می‌گوید: من این کار را نمی‌کنم، زیرا در یک کشور آزاد به دنیا آمده ام.

فیلمی منتشر شده که در آن خریداران به اسم آزادی در چهره فروشندگان سرفه می‌کنند تا با این کار اعتراض خود را به محدودیت‌های فردی حاصل از بحران کووید 19 اعلام و تمایل افسارگسیخته خود را برای مفهوم آزادی مورد نظرشان، اشباع کنند. یک فروشگاه زنجیره‌ای کنتاکی تابلو‌هایی را برپا کرده که روی آن نوشته شده: زدن ماسک در فروشگاه‌های ما مجاز نیست، آن‌ها را از چهره خود جدا کنید یا به جای دیگری بروید، گوش دادن به توصیه‌های فرماندار را متوقف کنید. اویک شخص احمق است.

در اوایل ماه مه، فروشگاه دیگری در کالیفرنیا تابلوی دیگری را نصب کرد که در آن مردم را به در آغوش کشیدن و ماسک نزدن، تشویق می‌کرد. در ایلینوی، یک خرده فروشی در پمپ بنزین از تابلوی مشابهی زد و گفت: پوشیدن ماسک، تشخیص بین بزرگسالان و کودکان را هنگام فروش مشروبات الکلی و سیگار دشوار می‌کند.

کارشناسان بهداشت و همچنین سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کنند زدن ماسک، به ویژه در مکان‌های بسته مانند مغازه ها، از انتشار ویروس کرونا که بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند، جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان