بانک‌ها برای وام ۵۰ هزار میلیاردی به بنگاه‌های کرونا زده توافق کردند

هدف تورمی امروز اعلام می‌شود؛ احتمالا ۲۰ درصد

دنیای‌اقتصاد : رئیس‌کل بانک‌مرکزی با اعلام اینکه امروز بیانیه رسمی «چارچوب هدف‌گذاری تورم» از سوی بانک‌مرکزی منتشر خواهد شد، از توافق ۵۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها برای اعطای وام به بنگاه‌های کرونا زده خبر داد

«دنیای‌اقتصاد» شنبه 3 خرداد در گزارشی ملزومات مورد نیاز برای دستیابی به هدف تورمی در اقتصاد ایران را بررسی کرده است. عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اظهار کرد: روز سه‌شنبه بیانیه رسمی «چارچوب هدف‌گذاری تورم» از سوی بانک‌مرکزی منتشر خواهد شد. در این رویکرد پیش‌نگرانه و فعال سیاست‌گذاری پولی، قطب نمای سیاست‌‌گذاری پولی، کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدف‌گذاری شده است و برای رفع انحراف ایجاد شده، بانک‌مرکزی، نرخ سود سیاستی یا دالان نرخ سود را تعدیل کرده و با استفاده از عملیات بازار باز، نرخ جاری و موثر در بازار پول را تنظیم می‌کند.  وی ادامه داد: با تایید نهایی شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، کسری بودجه سال 1399، درکنار عرضه سهام شرکت‌های دولتی و اموال مازاد دولت، از طریق انتشار اوراق بدهی دولت در بازار پول و سرمایه تامین خواهد شد. طبق اطلاع واصله از همکاران خزانه‌داری کل کشور، در روزهای آینده شاهد عرضه اوراق بدهی برای تامین کسری بودجه و بالطبع، تعمیق بیشتر بازار بدهی خواهیم بود.

ادغام دو بانک نظامی تا 10 روز دیگر

همتی افزود: در ادامه روند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح ظرف 10 روز آینده با برگزاری مجامع «بانک‌مهر اقتصاد» و «بانک حکمت ایرانیان» ادغام این دو بانک در بانک سپه نهایی شده و مجمع سه بانک باقی‌مانده دیگر نیز به‌تدریج برگزار خواهد شد. بانک‌مرکزی مسیر اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت مالی بانک‌ها را با جدیت ادامه خواهد داد. حدود دوسال پیش خبر ادغام بانک‌های نظامی منتشر شد و قرار بود در یک فرآیند چند ماهه ادغام 5 موسسه بانکی در بانک سپه انجام شود. البته پس از آن اعلام شد که برای ادغام این بانک‌ها 5 سال زمان در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد که پس از گذشت دوسال اولین گام برای این ادغام انجام شده و قرار است تکلیف دو بانک به‌زودی مشخص شود.

آمادگی بانک‌ها برای حمایت از بنگاه‌های کرونازده

رئیس‌کل بانک‌مرکزی گفت: نظام بانکی کشور طبق وعده‌ای که داده است، آماده پرداخت 50‌هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 12‌درصد به مشاغل و واحدهای کسب‌وکاری است که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. رئیس‌کل بانک‌مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: به محض دسترسی بانک‌ها به سامانه مربوط به اطلاعات مشاغل و نیز واحدهایی که واجد شرایط استفاده از این وام هستند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این خصوص ایجاد شده است، بانک‌ها نیز ظرف یک هفته تقاضاها را بررسی و اقدام لازم را انجام خواهند داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان