رییس سازمان برنامه و بودجه:

دو قطعه راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال جاری افتتاح می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۲ قطعه از سه قطعه راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

دو قطعه راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال جاری افتتاح می شود

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح ریلی چابهار - زاهدان یکی از طرح‌های مهم دولت است که می‌تواند بندر اقیانوسی غیر تحریمی چابهار را به شبکه سراسری کشور متصل کند.

وی ادامه داد: این طرح در سه قطعه چابهار- ایرانشهر، ایرانشهر - خاش و خاش - زاهدان در حال انجام است.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: در دهه فجر امسال قطعه زاهدان - خاش متصل و تا اسفند امسال قطعه چابهار - ایرانشهر نیز تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قطعه باقی‌مانده این طرح نیز خرداد سال آینده نهایی و تکمیل خواهد شد و تا سال آینده تمام 730 کیلومتر این مسیر به اتمام خواهد رسید.

نوبخت خاطر نشان کرد: بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان معادل 300 میلیون یورو به این طرح تخصیص یافته که به صورت نقد در دسترس است.

وی اعطای کلید 2000واحد مسکن روستایی را از دیگر اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این اقدام از 2 سال قبل شروع و در هر یک از سفرها چند هزار واحد از این نوع مسکن تحویل شده است. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: با اعطای کلید این 2000 واحد مسکونی تعداد واحدهای مسکن محرومین روستایی واگذار شده به 14 هزار و 500 واحد رسیده است.

وی به دو طرح نیمه کاره سد ماشکید و جاده روستایی سراوان به سمت بم پشت اشاره کرد و اظهارداشت: 100 میلیارد تومان برای تسریع و تکمیل سد ماشکید و 100 میلیارد تومان برای جاده روستایی سراوان به سمت بم پشت در این سفر تخصیص یافت تا بتوان به اهدافی که برای توسعه این استان داریم طی ماه‌های آینده برسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان