فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

استفاده از هلی کوپتر و تجهیزات نوین در پایگاه‌های محیط بانی

سرهنگ محبت خانی در خصوص جزئیات بهره مندی محیط بانان از تجهیزات نوین در سال جدید توضیحاتی داد.

استفاده از هلی کوپتر و تجهیزات نوین در پایگاه‌های محیط بانی

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به برنامه‌های سال 99 برای محیط بانان اظهار کرد: برای حفظ جان محیط‌بانان رویکرد ما این است که بتوانیم ارتباط چهره به چهره محیط بانان با متخلفان در حوزه محیط زیست به ویژه در بخش شکار را به حداقل برسانیم.

او با بیان اینکه نیاز است تا تجهیزات محیط بانان نوین شود، گفت: هلی کوپتر‌هایی را به دوربین‌هایی قوی مجهز خواهیم کرد تا محیط بانان متخلفان را با دوربین از اتاق محیط بانی شناسایی کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: قطعا تجهیزات نوین می‌تواند در بحث پیشگیری از تخلفات محیط زیستی کمک رسان باشد و محیط‌بانان با مدارک و ادله تخلف را ثابت کنند.

سرهنگ محبت خانی تصریح کرد: در صورت نیاز این هلی کوپتر‌ها را مجهز به سلاح‌هایی خواهیم کرد که در صورت نیاز لاستیک خودرو شکارچیان را مورد هدف قرار دهیم.

او عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات نصب دوربین روی البسه محیط بانان بود، چراکه در بسیاری از مواقع برای اثبات تخلف شکارچیان شواهدی وجود ندارد و نیاز به یک ادله قوی داریم، لذا در سال گذشته از دوربین‌های ویژه لباس محیط بانان رونمایی شد و امسال قرار است که همه آن‌ها به این سیستم مجهز شوند.

سرهنگ محبت خانی گفت: به صورت آزمایشی در برخی از مناطق این هلی کوپتر‌ها را استفاده کردیم که موفقیت آمیز بود، همچنین دوربین روی البسه هم استفاده شد که کاربرد زیادی داشت و امسال به دنبال آن هستیم که به صورت 100 درصدی تا پایان سال در همه 614 پایگاه محیط بانی از این تجهیزات استفاده کنیم.

او با اشاره به لایحه محیط زیست که اخیرا تصویب شده است؛ بیان کرد: هدف ما بیشتر بحث حمایت حقوقی و بیمه‌ای محیط بانان بود که امسال نسبت به سال گذشته بیمه محیط بانان و خانواده آنان را ارتقا دادیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه روند اثبات جانبازی و شهید شدن محیط بانان به سختی انجام می‌شود، مطرح کرد: هدف ما این است در این لایحه اگر محیط بانی شهید یا جانباز شود، بتوانیم با ثابت کردن آن در زمان کوتاهی از محیط بان و خانواده اش حمایت کنیم و منتظریم تا این لایحه تبدیل به قانون شود.

او با اشاره به افزایش آمار آتش سوزی جنگل‌ها در فصل تابستان گفت: سال گذشته و امسال بارش‌های بهاری بسیار خوب بود، به همین دلیل سطح پوشش گیاهی بسیار بالا است.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد آتش سوزی‌ها به دلیل عامل انسانی و به صورت غیر عمدی بوده است، گفت: خواهش من از مردم این است که با توجه به پتانسیلی که امسال در طبیعت وجود دارد و کمبود امکانات و نیروی محیط بانی، از رهاسازی آتش روشن در طبیعت خودداری کنند و به هنگام ترک جنگل از خاموش بودن آن مطمئن باشند.

او با اشاره به تقویت محیط بانی در حوزه دریایی، افزود: یکی از معاونت‌های محیط زیست، معاونت دریایی است، در گذشته در سواحل و تالاب‌ها پاسگاه‌هایی داشتیم و قرار شد محیط بانان را به صورت تخصصی در این حوزه تربیت کنیم که برای آموزش 50 نفر مجوز گرفتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا این آموزش‌ها به تعویق افتاده است.


بیشتر بخوانید:

80 درصد محیط بانان شهید با سلاح مجوزدار کشته شدند

چراغ سبز سازمان حفاظت محیط زیست به قاچاقچیان


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان