فروش رانا بعد از مدت‌ها توسط ایران خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، علاقه مندان می توانند از ساعت 8 صبح چهارشنبه (7 خرداد) اقدام به خرید 4 محصول این شرکت نمایند. در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، بعد از مدت ها شاهد عرضه رانا هستیم.

گروه صنعتی ایران خودرو در بهمن 1398 به صورت رسمی «رانا پلاس» را به بازار معرفی کرد. به گفته مدیران این شرکت، عرضه رانا پلاس باید در بهار 99 آغاز شود و از اواخر تابستان سال جاری به دست مشتریان برسد. اما با گذشت هفته ها از ابتدای سال جدید، هنوز خبری از عرضه رانا پلاس نشده است. از سویی در سال گذشته شرکت ایران خودرو تیراژ تولید بسیار کمی را برای رانا LX ثبت کرده و همچنین پیش فروش و عرضه خاصی را برای این سدان اقتصادی کلاس B نداشته است. اما در کنار نبود عرضه گسترده برای خانواده رانا، شاهد هستیم که از اواخر سال 98 تولید رانا پلاس (رانا فیس لیفت) در ایران خودرو قوت گرفته و این روزها در پایان خط تولید این شرکت، نسخه های تکمیل شده این محصول دیده می شود.

برای همین بسیاری از مشتریان و کارشناسان احتمال می دهند که فروش فوق العاده ایران خودرو برای رانا، با تحویل نسخه فیس لیفت یا همان رانا پلاس انجام شود. با این حال می بینیم که در بخشنامه فروش ایران خودرو، اشاره ای به این مسئله نشده و کلاس خودروی تولیدی 61013 اعلام گردیده است. این کد فنی مربوط به رانای غیر فیس لیفت بوده که با نام LX شناخته می شود و فاقد ترمز دیسکی عقب است. در این نمونه سیستم صوتی خودرو با پخش CD تولید می شود. اما نکته قابل توجه اینجاست که با توجه به تغییرات ایجاد شده برای خانواده رانا، تولید ضبط با پخش CD در قطعه سازان رانا متوقف شده و سیستم پخش جدید این محصول با ساختاری متفاوت و بدون سی دی خوان ساخته می گردد. برای همین از چند ماه قبل گروه صنعتی ایران خودرو تحویل رانا LX را با کد کلاس 61014 انجام می دهد که دارای سیستم صوتی جدید بوده و پخش سی دی ندارد.

این اتفاق باعث شده تا برخی کارشناسان معتقد باشند که ایران خودرو سیاستی مشابه در عرضه دنا پلاس اتوماتیک را برای فروش فوق العاده رانا در نظر گرفته است. سال 98 ایران خودرو پیش فروش اولیه دنا پلاس اتوماتیک را با مشخصات نسخه تنفس طبیعی انجام داد. اما بعدها مشخص شد که تولید نمونه تنفس طبیعی دنا پلاس اتوماتیک در برنامه این شرکت نیست و تمام تعهدات مربوط به پیش فروش های این خودرو، با نسخه توربو اتوماتیک تحویل داده می شود. چنین سیاستی در ایران خودرو برای این است که تعهدات غیر قابل انجام در پیش فروش ها ایجاد نشود و برای همین در عرضه برخی خودروها که در حال ارتقا و تغییر هستند، نسخه پایه و ساده ملاک پیش فروش قرار می گیرد. با توجه به اینکه ایران خودرو برنامه دارد تا رانا پلاس را با تیراژ انبوه وارد خط تولید کند و این روزها قطعه سازان مشغول تولید قطعات تغییر کرده این خودروی فیس لیفت هستند، احتمال آن وجود دارد که راناهای ثبت نامی در این طرح فروش، با نسخه پلاس و فیس لیفت به دست خریداران برسند. البته که این مسئله به هیچ وجه به صورت قطعی تایید می شود و تنها احتمالی است که بر اساس رفتار ایران خودرو در چند ماه گذشته اعلام می گردد.

رانا پلاس در بحث قوای فنی تفاوتی نسبت به رانا LX ندارد و همچنان به پیشرانه 1٫6 لیتری TU5 با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده این خودرو از نوع 5 سرعته دستی بهبود یافته است و تغییرات اصلی رانا پلاس نسبت به نمونه قبلی، بیشتر در بخش ظاهری و تغییر متریال کابین رخ داده است. کاسه چراغ های جدید با چراغ روشنایی روز، زه و دستگیره های هم رنگ بدنه، آینه های جانبی جدید، غربیلک فرمان جدید با کنترل سیستم صوتی، جلو آمپر جدید، دکمه های جدید شیشه بالابر و آینه های جانبی، صندلی های جدید، تریم داخلی جدید و… از جمله تغییرات در رانای فیس لیفت است.

گروه صنعتی ایران خودرو از روز چهارشنبه پیش ثبت نام رانا را با قیمت مصوب 75 میلیون و 47 هزار و 900 تومان انجام می دهد و مشتریان باید پیش پرداخت 37 میلیون و 500 هزار تومانی را به حساب شرکت واریز کنند. پس از انجام قرعه کشی، افراد پذیرش شده الباقی وجه خودرو را به حساب شرکت واریز کرده و طبق تعهد ایجاد شده، طی 90 روز خودرو به آن ها تحویل داده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان