در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد رشوه‌های نجومی قهوه‌خانه داران برای فعالیت‌ زیر زمینی در ایام کرونایی

سرهنگ مرادی درباره نحوه و شرایط فعالیت دوباره قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها در پایتخت توضیحاتی داد.

پیشنهاد رشوه‌های نجومی قهوه‌خانه داران برای فعالیت‌ زیر زمینی در ایام کرونایی

تکذیب شایعه پیشنهاد رشوه به ماموران اداره اماکن در شمال تهران/ شناسایی 8 قهوه خانه عرضه کننده قلیان در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر آغاز فعالیت رستوران‌ها، فست فودها، قهوه خانه‌ها و ...، این اماکن پس از ماه‌ها تعطیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با وجود برخی محدودیت‌ها فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

در این بین عرضه قلیان توسط قهوه خانه داران ممنوع اعلام شده و این واحد‌های صنفی فقط مجاز به ارائه سرویس به مشتریان آن هم بدون عرضه قلیان هستند که در این بین مشاهده شده برخی از قهوه خانه داران با بی اعتنایی به قوانین و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به عرضه قلیان کردند.

در این رابطه برای بررسی موضوع به سراغ رئیس اداره اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت رفتیم و از وی درباره واکنش پلیس نسبت به تخلفات ارتکابی رخ داده در قهوه خانه‌ها پرس و جو کردیم.

سرهنگ نادر مرادی رئیس اداره اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روز گذشته پس از اعلام تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز فعالیت رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، مقرر شد تا در قهوه خانه‌ها عرضه قلیان صورت نگیرد و از طرفی اگر این مورد تخلفی در یک واحد صنفی مشاهده شود، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: از روز گذشته 30 تیم فعال نظارتی متشکل از بازرسان اتحادیه، بازرسان اتاق اصناف، کارشناسان اداره بهداشت به همراه ماموران انتظامی اداره اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت بر فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های سطح شهر تهران نظارت می‌کنند.

سرهنگ مرادی با اشاره به شناسایی 8 واحد صنفی متخلف که روز گذشته اقدام به عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها می‌کردند، تصریح کرد: پس از بررسی موضوع متصدیان این اماکن مدعی شدند که از جزئیات دقیق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بی اطلاع هستند و به اشتباه فکر کردند که ادامه فعالیت قهوه خانه‌ها در کشور بلامانع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به گشت زنی مستمر تیم‌های نظارتی در صورت مشاهده موارد ارتکابی قطعا با متخلفان برخود خواهد شد و پلیس با اشخاصی که جان هموطنان را به بازی گرفتند، تعارفی ندارد.

رئیس اداره اماکن پلیس امنیت عمومی فاتب در واکنش به پیشنهاد رشوه از سوی متصدیان قهوه خانه‌های شمال پایتخت به مأموران گشت نظارتی گفت: این موضوع صحت ندارد و با قطعیت آن را رد می‌کنم.

وی افزود: چندین مورد پیشنهاد رشوه با رقم بالا در این مناطق داشتیم که ماموران پاکدست پلیس با رد آن، موضوع را به ما گزارش دادند و پس از  هماهنگی با مقام قضایی به همراه ماموران اجرائیات شهرداری تهران این اماکن نه تنها پلمب شدند، حتی درب ورودی آن‌ها نیز جوش داده شد.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده احتمالی این گونه موارد، موضوع را بلافاصله به سامانه 110 گزارش دهند تا موضوع را پیگیری کنیم و اگر هم موردی بسیار سنگین و قابل توجه باشد، برای بررسی آن شخصا به موضوع ورود خواهم کرد.

رئیس اداره اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: ماموران ما بسیار زحمت کش هستند و در اکثر روز‌های ماه، تا ساعت 4 صبح نیز خالصانه در حال انجام مأموریتشان و خدمت به ملت فهیم کشور هستند.


بیشتر بخوانید: اولتیماتوم پلیس به فروشندگان مانتو‌های شیشه‌ای

بیشتر بخوانید: تأکید پلیس بر فعالیت پاساژ‌ها و مراکز خرید تا ساعت 18/ با متخلفین برخورد می‌شود


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان