اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بازار سهام امروز / صف‌های خرید جان دوباره گرفتند

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ساعت 10:00 جمع صف‌های خرید به حدود هزار و 50 میلیارد تومان می‌رسید در حالی که صف‌های فروش مجموعاً دو هزار و 100 میلیارد تومان ارزش داشت. جمع 10 صف خرید برتر 560 میلیارد تومان (54 درصد) و 10 صف فروش سنگین هزار و 300 میلیارد تومان (62 درصد) می‌باشد.

تا این ساعت کفه ترازو با هزار و 50 میلیارد تومان به نفع صف‌های فروش سنگینی می‌کند. بیشترین حجم پول در صف خرید نمادهای «خودرو»، «شپنا» و «شصدف» و در صف فروش «خگستر»، «وساپا» و «اخابر» انتظار طرف مقابل را می‌کشد. این جدول حدود 46 درصد از سه هزار و 150 میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد.

به نظر می‌رسد سهامداران گروه خودرویی بیشتر از سایر گروه‌ها اسیر هیجانات شدند که پس از تعادل در سایر گروه‌ها صف‌های خرید خودرویی نیز برچیده خواهد شد.

دو سهم فرابورسی ‘توسعه پدیده شاندیز’ و ‘مهندسی صنایع نفت’ که از زمان آغاز معاملاتشان در بازار پایه همواره با صف خرید همراه بودند سرانجام دیروز تغییر رویه داده و امروز به صف فروش رسیدند، بهتر است سرمایه‌گذاران در انتخاب چنین سهم‌هایی حداکثر احتیاط را به کار بگیرند.

در مجموع پنج هزار و 100 میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن 61 درصد است (با فرض معامله‌ی کامل صف‌ها ارزش معاملات به 8 هزار و 250 میلیارد تومان می‌رسد).

به طور کلی تعداد صف‌های خرید و فروش نزدیک به هم است ولی از نظر حجم آن‌ها برتری همچنان با صف‌های فروش است، اگر حجم صف‌ها که عمدتاً ناشی از عوامل غیر بنیادی است متعادل شود هفته‌ی آرام‌تری پیش روی بازار سرمایه خواهد بود.

بورس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان