کاهش بارش در چهار حوضه آبریز کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تعداد حوضه های آبریز اصلی کشور که درسال آبی جاری با کاهش روبرو شده اند نسبت به اردیبهشت ماه افزایش یافته و به چهار حوضه شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، ارومیه و قره قوم رسیده است.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام می دارد میزان بارش‌های حوضه دریای خزر از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه98) تا هفتم خردادماه 426.3 میلمتر است که پارسال این میزان 503.5 میلیمتر بوده که کاهش بارش را نشان می دهد.

وضعیت بارش ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان نیز تا هفتم خردادماه 440.7 میلمتر بوده که پارسال این میزان 530.7 میلیمتر بوده و کاهش بارش را نشان می دهد.

میزان بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم تا هفتم خردادماه 344.2میلمتر گزارش شده درحالی که این حوضه پارسال 482.5میلمتر بارندگی داشته است.

حوضه آبریز قره قوم هم تا هفتم خردادماه 286.5میلمتر بارندگی داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 292.3میلمتر بارندگی به خود دیده با کاهش محسوس همراه شده است.

اما در دو حوضه آبریز اصلی کشور شامل فلات مرکزی و مرزی شرق وضعیت بارش ها نسبت به سال آبی پارسال رشد دارد.

میزان بارش ها در حوضه فلات مرکزی از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد ماه 228.3 میلیمتر است اما پارسال 208.6 میلیمتر بارش داشته است.

حوضه آبریز مرزی شرق که یکی از حوضه های اصلی آبریز کشور است هم تا هفتم خرداد 146.6 میلیمتر دارد که پارسال و در همین بازه زمانی 112.4 میلیمتر بارش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان