شناسه : ۲۰۱۹۱۹۹ - پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۹
اقتصادآنلاین گزارش میدهد؛
ارزشمندترین برندهای خردهفروشی جهان کدامند؟
اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس جدیدترین رتبهبندی ارائه شده توسط Kantar، آمازون ارزشمندترین برند خردهفروشی در جهان شناخته شده است.
شرکت خردهفروشی اینترنتی علیبابا که اغلب با عنوان آمازون چینی شناخته میشود، در جایگاه دوم این رتبهبندی قرار گرفت؛ اما با این حال فاصلهای بسیار مشهود بین دو غول خردهفروشی آنلاین جهان وجود دارد. با بهای 415.9میلیارد دلار، آمازون بیش از دو برابر علیبابا ارزش دارد.
گفتنی است که در جایگاههای بعدی این لیست، برند مک دونالد، فروشگاههای زنجیرهای ابزارآلات هوم دیپو و برند لوکس فرانسوی لویی ویتون قرار دارند.
با نگاهی به تمام برندهای جهان و نه تنها خردهفروشی، آمازون باز هم با ارزشترین برند جهان به شمار میرود، در حالی که نام برند علیبابا در جایگاه هفتم به چشم میخورد.
قابل ذکر است از آنجایی که این رتبهبندی پیش از همهگیری ویروس کرونا انجام شده، جدیدترین تغییرات در آن منعکس نشده است.
در نمودار ارائه شده، به ترتیب با ارزشترین برندهای خردهفروشی جهان در سال 2020 را مشاهده میکنید؛