سامسونگ از اولین نمایشگر AMOLED بسط پذیر رونمایی کرد

چند روز پیش سامسونگ دیسپلی تایید نمود که در جریان رویداد SID ۲۰۱۷ لس آنجلس، از نخستین نمایشگر OLED بسط پذیر رونمایی می کند. این کمپانی حالا به قول خود عمل کرده و از نمایشگر OLED و امولد ۹.۱ اینچی بسط پذیری پرده برداری کرده که به کمک تکنولوژی LTPS توسعه یافته است.

سامسونگ از اولین نمایشگر AMOLED بسط پذیر رونمایی کرد

چند روز پیش سامسونگ دیسپلی تایید نمود که در جریان رویداد SID 2017 لس آنجلس، از نخستین نمایشگر OLED بسط پذیر رونمایی می کند. این کمپانی حالا به قول خود عمل کرده و از نمایشگر OLED و امولد 9.1 اینچی بسط پذیری پرده برداری کرده که به کمک تکنولوژی LTPS توسعه یافته است.

تا به اینجای کار می دانستیم که این نمایشگر جدید می تواند مانند یک بادکنک منبسط و منقبض شود و در عین حال، رزولوشن بالای خود را نیز حفظ کند؛ اما اطلاعات بیشتری درباره آن در دسترس نبود. ظاهراً نمایشگر سامسونگ می تواند به هر دو شکل مقعر (تا سقف 12 میلی متر) و محدب (تا سقف 10 میلی متر) در آید و خمیدگی های پیچیده تر هم میسر هستند.

انعطاف پذیری بی نظیر این پنل ها به خاطر تکنیک الگودهی به آنهاست. محدوده های بسط پذیر، در واقع نقاط حائلی میان پیکسل ها هستند و همین موضوع سبب می شود تا رزولوشن نمایشگر به هنگام انبساط کاهش نیابد.

تا به امروز شنیده ایم که چنین نمایشگرهایی در پوشیدنی ها، صنعت اتومبیل، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می گیرند؛ با این همه سامسونگ مدعی شده که احتمالات بی شمار هستند و نمایشگرهایش به هیچ وجه از نظر شکلی که به خود می گیرند محدود نیستند. اما متاسفانه، بعید است که به این زودی ها، شاهد تولید انبوه تکنولوژی تازه سامسونگ باشیم و احتمالاً باید چند سالی صبر کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان