در این صفحه تمام آگهی‌های خودرو کارشناسی شده‌اند؛ با خیال آسوده انتخاب کنید

مطابق آمارهای غیررسمی، مصرف‌کنندگان در بازه‌های زمانی 5 الی 8 ساله نسبت به خرید خودرو جدید و فروش خودرو قدیمی خود اقدام می‌کنند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر خرید و فروش خودرو کارشناسی شده در بازار ایران و جهان رونق گرفته است و پیش بینی می‌شود با کاهش فاصله زمانی مابین خرید و فروش خودرو، این رونق بیشتر هم بشود. با این حال هنوز استفاده از کارشناسی پیش از فروش خودرو در ایران مرسوم نیست و مشتریان هنگام خرید خودرو احساس سردرگمی می‌کنند.

حال خودروبانک به عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های فعال در زمینه بررسی خودرو، تصمیم گرفته تا با معرفی خودروهای کارشناسی شده و مراکز کارشناسی معتبر، فرآیند خرید خودرو را برای خریداران خودرو تسهیل کند. در حال حاضر می‌توانید با مراجعه به سربرگ فروش خودرو در سایت خودروبانک، به نمایشگاه رنگارنگی از خودروهای کارشناسی شده دسترسی داشته باشید. در حال حاضر این محصولات توسط مراکز مورد تایید خودروبانک، پیش از فروش خودرو کارشناسی شده‌اند و با کلیک بر هرکدام از آگهی‌ها، قادر هستید به صفحه اصلی مراجعه کرده و نسبت به خرید خودرو اقدام کنید. اگر به دنبال خرید و فروش خودرو کارشناسی شده هستید یا صرفاً به دنبال چند آگهی برای مشاهده می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مشاهده بخش جدید رسانه خودروبانک را از دست ندهید.

20

همانطورکه گفته شد در این صفحه تمامی خودروها کارشناسی شده‌اند و شما با خیال راحت می‌توانید تنها به انتخاب خودروی مورد علاقه خود بپردازید. قطعاً در این روند تنها مراکزی انتخاب شده‌اند که از سوی وبسایت خودروبانک مورد اعتماد هستند تا کار برای خریدار راحت باشد و تنها به سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید و انتخاب مورد علاقه خود کند.

مراحل کارشناسی خودرو

در ابتدا به تعریف کارشناسی خودرو می‌پردازیم. کارشناسی خودرو به عملی گفته می‌شود که برای تعیین سلامت بدنه و قوای فنی خودرو انجام می‌گردد. هدف از این‌کار تعیین میزان سلامت و ارزش واقعی وسیله نقلیه پیش از خرید خودرو یا فروش خودرو است. با افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان و تنوع مدل‌های اتومبیل در دهه‌های اخیر، فروش خودرو کارشناسی شده به فعالیتی پررونق در حوزه خودرو تبدیل شده و جزئی جدانشدنی از مراحل خرید و فروش خودرو‌های دست دوم است.

باید توجه کنید که کارشناسی خودرو با معاینه فنی تفاوت دارد، چرا که هدف از معاینه فنی سنجش میزان آلایندگی خودروها است در حالی‌که در فرآیند فروش خودرو کارشناسی شده افراد به دنبال تعیین ارزش کلی اتومبیل هستند. علاوه برآن مراحل کارشناسی خودرو نسبت به معاینه فنی بیشتر بوده و زمان زیادی را می‌طلبد.

افراد به طور معمول عمل کارشناسی را پیش از خرید خودرو کارکرده انجام می‌دهند. بخش دیگری از فروشندگان منصف نیز همین زحمت را پیش از فروش خودرو متقبل می‌شوند تا احساس مثبتی در خریدار ایجاد کرده و وی را به خرید خودرو ترغیب کنند. چندسالی است که فروش خودرو کارشناسی شده به مشتریان ایرانی معرفی شده و به تدریج بر مراکز کارشناسی خودرو افزوده می‌شود.

عمل کارشناسی پیش از خرید خودرو با کارشناسی بدنه آغاز می‌شود. در واقع بسیاری از ایرانیان عمل کارشناسی را صرفا به معنای کارشناسی بدنه تصور می‌کنند. در کارشناسی بدنه خودرو، کارشناس ظاهر خارجی خودرو را به دقت مورد بررسی قرار داده و به دنبال مواردی همچون تعویض قطعات، رنگ‌شدگی بدنه یا ضربه‌های وارده به ستون، شاسی و دیگر قسمت‌ها می‌گردد. بسیاری از فروشندگان ایرانی در حال حاضر و پیش از فروش خودرو، عمل کارشناسی بدنه را به منظور جلب اعتماد خریدار انجام می‌دهند.

پس از بدنه، نوبت یکی از مراحل مهم قبل از فروش خودرو کارشناسی شده فرا می‌رسد. در کارشناسی بخش فنی، موتور، گیربکس و فنربندی اتومبیل چک شده و سپس کامیپوتر خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کار پیش از خرید خودرو در ایران، به طور سنتی توسط تعمیرکاران خبره انجام می‌شود اما در سال‌های اخیر مراکز معتبر کارشناسی خودرو با استفاده از نیروهای آموزش دیده خود، گوی سبقت را از فعالان سنتی بازار ربوده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از فروش خودرو، مربوط به بررسی کامپیوتر خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ می‌شود. در این قسمت اطلاعات مهمی همچون مسافت طی شده، باز شدن سنسورها یا تعمیرات اساسی موتور قرار دارد و بسیاری از اشخاص سعی دارند با دستکاری این قسمت، کارکرد اتومبیل خود را کمتر از میزان واقعی گزارش دهند. به همین دلیل بررسی این قطعه پیش از خرید خودرو اهمیت بالایی دارد.

پس از این مرحله نوبت به تست امکانات و آپشن‌ها پیش از فروش خودرو می‌رسد. این مرحله در مورد خودروهای گوناگون، متفاوت است چرا که اکثر خودروهای بازار ایران را محصولات اقتصادی تشکیل می‌دهند. در ادامه می‌بایست مدت زمانی را پیش از خرید خودرو با آن رانندگی کنید تا متوجه شوید چه رویدادی در آینده انتظار شما را می‌کشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان