کم کردن بوی عرق با روش های طب سنتی

با گیاهان زیر از عرق کردن و ایجاد بوی بد بدن تان در بهار و تابستان جلوگیری کنید.برای مترو سوارها و کسانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، شش ماه اول سال می‌تواند به یک کابوس شبیه باشد.

کم کردن بوی عرق با روش های طب سنتی

برای مترو سوارها و کسانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، شش ماه اول سال می‌تواند به یک کابوس شبیه باشد. بوی بد بدن مسافران که در واگن‌های تنگ مترو و راهروی شلوغ اتوبوس با هم آمیخته می‌شود، می‌تواند خیال ارزان و سریع سفر کردن را از سر شما بیرون کند و به شما برای پیاده شدن در اولین ایستگاه انگیزه دهد. اما مراقب باشید! همیشه بوی عرق دیگر مسافران نیست که می‌تواند شما را کلافه کند. گاهی خودتان هم بی‌آنکه بدانید بدبو شده و یکی از مسببان تحمل‌ناپذیر شدن وسایل نقلیه عمومی در این فصل می‌شوید. اما نگران نباشید اگر ادامه این مطلب را بخوانید و توصیه‌های طب سنتی برای کم کردن تعریق و بوی بد آن را جدی بگیرید، جایی برای نگرانی در این مورد باقی نخواهد ماند.

عرق کاسنی ضد‌بو

چاره‌ای جز پاکسازی بدن خود ندارید. به اعتقاد برخی از درمانگران طب سنتی، نوشیدن یک لیوان عرق کاسنی به‌صورت روزانه در ماه‌ها و روزهای گرم سال تاثیر زیادی در کاهش میزان بوی بد بدن دارد. نوشیدن این عرق گیاهی علاوه بر آنکه به تسکین حرارت بدن کمک می‌کند و از میزان گرمازدگی در روزهای آفتابی تابستان می‌کاهد، می‌تواند به دفع مواد مضر بدن پرداخته و به این ترتیب احتمال بدبو بودن عرق را به صفر نزدیک کند.

درمان بدبویی زیربغل با شاهی

یکی از کاربردی‌ترین شیوه‌های طبیعی برای درمان بدبویی زیربغل، استفاده از سبزی شاهی یا تخم شاهی است. با تهیه این سبزی به‌صورت روزانه و مصرف آن در صبح ناشتا پیش از میل کردن صبحانه می‌توانید به درمان بدبویی عرق خود کمک کنید. درصورتی که این سبزی را در دسترس ندارید، می‌توانید از تخم این گیاه استفاده کنید. کافی است 10 روز یا دست کم یک هفته از این گیاه یا تخمش به‌صورت ناشتا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

این گیاهان دارویی بوی بد بدن را از بین می برند

با سوسن بوی بد پا را فراموش کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که پس از پیاده‌روی یا کار روزانه با بوی بد پا روبه‌رو می‌شوند و این مساله برای شما به یک موضوع آزاردهنده تبدیل شده است بهتر است از پودر این گیاه برای از بین بردن بوی بد پا که ناشی از تعریق زیاد پا درون کفش یا جوراب است، استفاده کنید. بهترین روش برای از بین بردن بوی بد پا این است که پس از اتمام کارهای روزانه و رسیدن اوقات فراغت پای خود را بشویید و پس از خشک کردنش آن را درون یک کیسه که پر از برگ پودر شده گیاه سوسن است قرار دهید و اجازه دهید پای‌تان به‌مدت یک شب درون این کیسه باقی بماند. این امر کمک می‌کند تا علاوه بر کاهش تعریق پا از میزان بوی بد آن نیز به مرور کاسته شود.


بوی عرق,کم کردن بوی عرق,توصیه‌های طب سنتی برای کم کردن عرق و از بین بردن بوی بد بدن

بستن منافذ بدن با خمیر حنا

خمیر تهیه شده از پودر برگ‌های حنا به‌دلیل خاصیت قابض بودن تاثیر زیادی در کنترل و کاهش میزان تعریق بدن دارد. برای تهیه این خمیر تنها کافی است مقدار مناسبی از پودر برگ حنا را با آب مخلوط کرده و خمیر نرمی به دست آورید. پس از تهیه این خمیر آن را روی پوست مرطوب خود در حمام بمالید و اجازه دهید به‌مدت 15 تا 20 دقیقه روی بدن‌تان بماند. این خمیر کمک می‌کند منافذ آزاد پوستی بسته شده و امکان ترشح غدد عرق در سطح پوست کم شود .

کاهش میزان تعریق با حمام گردو

یکی از تکنیک‌های پیشگیری از تعریق زیاد در روزهای تابستان به کار بردن عصاره یا جوشانده برگ درخت گردوست. برای تهیه این عصاره کافی است یک کیلو از برگ تازه این درخت را درون ظرف آبی با گنجایش چهار تا پنج لیتر ریخته و به‌مدت 30 دقیقه بجوشانید. پس از جوش آمدن و سرد شدن مخلوط آن را به کمک صافی یا توری صاف کرده و برای حمام کردن از آن استفاده کنید. استفاده از این عصاره هر روز یا سه تا چهار بار در هفته به کاهش میزان تعریق بدن در فصل تابستان کمک می‌کند.

درمان عرق کف دست با مریم گلی

گیاه مریم‌گلی در کنترل تعریق دست و پا بسیار موثر است. ترکیب عصاره این گیاه با گیاه اسطوخودوس تاثیر زیادی در کاهش میزان تعریق دست و پا دارد. برای تهیه این دارو کافی است 100 گرم برگ مریم‌گلی را با 40 گرم برگ اسطوخودوس مخلوط کرده و بجوشانید و دست و پای خود را هر شب 10 تا 15 دقیقه در این محلول قرار دهید.

تاثیر گل رس در میزان تعریق

افرادی که در فصل تابستان و حتی در فصل‌های دیگر هنگام فعالیت‌های روزانه و ورزش بیشتر در بخش بالاتنه خود دچار تعریق می‌شوند می‌توانند با استفاده از حمام گل رس این مساله را درمان کنند. کافی است خود را با آبی که در آن خاک رس پودر شده ریخته‌شده شست‌وشو دهند. این کار کمک می‌کند پس از یک هفته از میزان تعرق آنها در بخش بالاتنه کاسته شود و به مرور در شرایط طبیعی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

کم کردن بوی عرق با روش های طب سنتی

برگ مورد به جای مام

یکی از بهترین گیاهانی که قابلیت جایگزینی با مام‌ها و خوشبوکننده‌های خشک و صابونی را دارد، برگ خشک شده گیاه مورد است. برای استفاده از این گیاه تنها کافی است، برگ گیاه خشک شده مورد را به‌خوبی آسیاب کرده و از پودر آن به عنوان یک مام خشک برای پیشگیری از تعریق زیربغل و بدبو شدن آن استفاده کنید. چند روز این روش را امتحان کنید؛ مطمئن باشید نتیجه دلخواهتان را خواهید گرفت.


بوی عرق,کم کردن بوی عرق,کم کردن بوی عرق با روش های طب سنتی

الیاف طبیعی بپوشید

با انتخاب لباس درست می‌توانید جلوی بدبو شدن‌تان را بگیرید. لباس‌های نایلونی و لباس‌هایی که در پارچه‌شان پلی‌استر زیادی به کار رفته است، می‌توانند باعث شدت گرفتن تعریق‌تان شوند اما اگر سراغ لباس‌های نخی و پارچه‌هایی که به‌خوبی هوا را به خود راه می‌دهند بروید، کمتر عرق می‌کنید و به‌خاطر جریان آزاد هوا، کمتر بدبو می‌شوید.

با سدر بدن‌تان را ماساژ دهید

افرادی که دوست دارند مقاومت بدن‌شان را در برابر گرما و افزایش دمای هوا بیشتر کنند می‌توانند با کمک سدر این کار را انجام دهند. برای این منظور باید برگ‌های خشک شده گیاه سدر را پودر کنید و با ترکیب آن با آب مخلوطی نرم به دست آورید و این مخلوط را در زمان حمام کردن به بدن خود بمالید و آن را ماساژ دهید. فقط دقت کنید پودر این برگ را به‌خوبی صاف کرده باشید تا چوب آن موجب زخمی شدن بدن‌تان نشود. با ماساژ این خمیر به پوست بدن به‌ویژه در ناحیه کف پا، دست‌ها و زیربغل کمک زیادی به افزایش مقاومت بدن‌تان در برابر گرمای هوا می‌کنید.

این خوراکی‌ها را نخورید

افرادی که در فصل تابستان زیاد عرق می‌کنند و غالبا عرق آنها بدبوست، بهتر است از مصرف غذاها و مواد خوراکی که در ادامه می‌آید پرهیز کنند یا این مواد را کمتر در برنامه غذایی و وعده‌های سه‌گانه غذایی خود قرار دهند. ادویه، زردچوبه، فلفل، سوسیس و کالباس، انواع سس‌، گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، روغن سرخ شده و غذاهای کنسرو شده از جمله مواد‌غذایی است که موجب بدبویی عرق بدن می‌شود .



منبع : مجله سیب سبز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان