برنز؛ مخدری که مغز را از بین می‌برد

«برنز» یک نوع ماده مخدر خطرناک است که استعمال آن آثار مخربی بر مغز و اعصاب مصرف کننده می‌گذارد.

برنز؛ مخدری که مغز را از بین می‌برد

باراس روانشناس و درمانگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد ماده مخدر «برنز» و عوارض آن، گفت: با گذشت زمان به تدریج مخدر‌های سنتی جای خود را به مخدر‌های ارزان قیمت صنعتی دادند و در این سال‌ها شاهد این امر بودیم که قاچاقچیان موادمخدر انواع این مخدر‌ها را در قالب‌های مختلف از جمله ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی به جامعه تزریق و عرضه می‌کنند.

او افزود: می‌توان ماده مخدر «برنز» را که  اعتیاد آوری خطرناک است از تازه‌های مخدر کشور به شمار آورد و در دسته مواد مخدر‌ توهم زا قرار داد. بیشتر مصرف کنندگان این ماده مخدر جوانان و نوجوانان هستند، چرا که دوران جوانی زمانی است که اوج هیاهو و چالش‌های یک انسان است و می‌توان این قشر را آسیب پذیر‌ترین گروه در برابر مخدر‌ها دانست.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به زیان آور بودن مصرف این ماده مخدر گفت: ماده مخدر «برنز» با این شایعه که اعتیاد آور نیست از کشور‌هایی مانند تایلند وارد ایران شده است و عوارض خطرناکی دارد که از دست دادن هوشیاری پس از استعمال، بروز اختلالاتی در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران، از ابتدایی‌ترین آثار استعمال این ماده مخدر است.

باراس درباره نحوه مصرف ماده مخدر «برنز» تصریح کرد: نحوه مصرف این ماده مخدر که به طور مستقیم بر مغز و اعصاب اثر می‌گذارد به این صورت است که آن را روی یخ می‌گذارند و پس از تبخیر آن را استشمام می‌کنند.

این روانشناس گفت: عملکرد این ماده مخدر توهم زا بسیار شبیه به مخدر «نخ» است و خانواده نقش ویژه‌ای را در کنترل فرزندان خود برای عدم گرایش آن‌ها به سمت این مواد توهم زا ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید:

عکس برگردان‌هایی که اعتیاد آورند

معتادان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

حقایقی تکان دهنده درباره هروئین

ماده مخدر مورفین را بیشتر بشناسید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان