معاون استاندار تهران خبر داد

افزایش هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم هماهنگی بین دستگاه های ذیربط در سطح استان تهران برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از ارتقا هم افزایی این دستگاه ها در استان تهران خبر داد.

افزایش هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

محمد تقی‌زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: بی‌تردید راه‌اندازی پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است و به‌زودی این سامانه اجرایی خواهد شد تا تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته احصا شود.

وی افزود: اراضی منابع طبیعی در پهنه استان تهران به‌ویژه شهرستان‌هایی که بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز در آن صورت گرفته باید تعیین تکلیف شود چرا که یکی از مهمترین علت تصرفات همین موضوع است. از این رو در آخرین جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مقرر شد ظرف یک ماه آینده اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی گزارشی را در این زمینه ارائه دهند.

تقی‌زاده ادامه داد: باید چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌ها در حوزه ساخت و سازهای مختلف را احصا کنیم و پرونده‌هایی که در این زمینه از سال‌های گذشته تشکیل شده است را تعین تکلیف کنیم از سوی دیگر برای تحقق تعیین تکلیف این پرونده‌ها باید دستگاه‌های مختلف باید با هماهنگی یکدیگر گام بردارند. در حقیقت جهت مقابله با چنین ساخت و سازهایی هماهنگی بین‌بخشی و هم افزایی دستگاه‌ها باید ارتقا پیدا کند.

وی تاکید کرد: لازم است طرح کاداستر نیز در استان تهران هرچه زودتر به سرانجام برسد و در راستای تحقق این موضوع مهم شهرستان‌هایی که اراضی ملی و دولتی بیشتری دارند با اولویت در دستور کار قرار گرفته اند. به‌طور قطع با اجرای این طرح برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطع‌تر خواهد شد و به این شکل شاهد حفظ اراضی ملی خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان