تغییر نظر معاون وزیر راه درباره تعاونی‌های مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی نبیان با یادآوری این‌که از مرداد تا اسفند 98 تیم‌های پنج نفره‌ای در استان‌ها با محوریت مدیرکل راه و شهرسازی تشکیل شد، اظهار کرد: جمع‌بندی احداث مسکن در استان با توجه به نیاز واقعی و ظرفیت‌های هر استان با مدیریت مدیرکل راه و شهرسازی، با حضور معاون مسکن، معاون شهرسازی، معاون املاک و حقوقی، مسئول بانک زمین و همکار GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) انجام شد.

وی ادامه داد: تیم پنج نفره در تمامی استان‌ها، زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن با نوع کاربری، اراضی در محدوده یا حریم‌ها را شناسایی و تعیین کرد‌ه‌اند که مطابق ماده 6 قانون ساماندهی، مشخص است کدامیک از آنها برای ساخت و ساز مناسب است.با مجموعه مطالعات و بررسی‌های انجام شده،  هم اکنون وزرات راه و شهرسازی اطلاع کاملی از موجودی اراضی با نوع کاربری سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر کشور دارد.  

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی به منظور سرعت دادن به امر تولید مسکن، توضیح داد: بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار سازمان ملی زمین و مسکن،  زمین‌های تخصیص یافته طرح ملی مسکن را در شهرهای کوچک با همکاری نهادهای دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث می کند و در اختیار دهک های یک تا سه قرار می دهد. بنیاد مسکن همچنین ساخت بخشی از واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن برای دهک های 4 تا 7 نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برعهده دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: برای سرعت دادن به امر تولید مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا تعاونی‌هایی که سابقه فعالیتی مناسب دارند در اقدام ملی مشارکت کنند. انجام و ابلاغیه ها صادر و تیپ قراردادی به استان ها ارایه شد و هم اکنون تعدادی از استان ها شروع عملیات را دارند و در تعدادی از استان ها پیشرفت فیزیکی بالایی وجود دارد.

 اواسط فروردین امسال نبیان طی اظهاراتی از همکاری با وزارت تعاون برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر خبر داده و گفته بود:‌ اراضی تعاونی‌های غیرفعال به طرح ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

وی با اعلام این‌ک ه سازمان ملی زمین و مسکن در بازه زمانی مشخص (یکسال) به تعاونی‌ها اجازه عمران می‌دهد، گفت: به‌عبارت دیگر از زمانیکه زمین به برخی تعاونی‌های مسکن اختصاص می‌یابد، عموما یکسال زمان لازم است تا طراحی، پروانه از شهرداری اخذ و کار عمرانی آغاز شود.سازمان ملی از تعاونی‌ها تعهد می‌گیرد تا در مدت زمان تعیین شده عملیات عمرانی ساخت و ساز را آغاز کنند که شروع عملیات در آن اراضی به منزله ساخت و ساز در آن زمین‌ها محسوب می شود.  

وی افزود: هم‌اکنون بر اساس طرح ملی مسکن تمام زمین‌هایی که در سطح کشور در اختیار تعاونی ها قرار گرفته از نظر میزان فعالیت و پیشرفت فیزیکی پروژه ها پایش شده است. در این راستا به تعاونی های غیرفعال اخطار دادیم تا اگر در مدت زمان تعیین شده ساخت و سازها آغاز نشود زمین‌ها و اراضی دولتی سازمان ملی از آن تعاونی ها گرفته می‌شود و در اختیار استان‌هایی که  طرح ملی مسکن را انجام می‌دهند قرار خواهد گرفت.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان