توتال ۱۲ میلیارد دلار کم آورد

مدیرعامل غول نفتی فرانسوی توتال اعلام کرد که این کشور با کسری درآمد حداقل ۱۲ میلیارد دلار به دلیل سقوط قیمت نفت مواجه شده که یک سوم بالاتر از برآورد دو ماه پیش است.

توتال 12 میلیارد دلار کم آورد

به گزارش ایسنا، توتال در مارس طرحی را برای صرفه جویی در هزینه‌ها اعلام و حدود 9 میلیارد دلار کسری درآمد به دلیل بحران در بازار نفت را پیش بینی کرد. اما پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال اکنون اعلام کرده که این شرکت ناچار است کاهش هزینه بیشتری انجام دهد.

مدیرعامل توتال در مارس اعلام کرده بود که این شرکت کاهش هزینه به میزان بیش از سه میلیارد دلار را هدف قرار داده است. از 3.3 میلیارد دلار کاهش هزینه، 2.5 میلیارد دلار مربوط به بخش اکتشاف و تولید، 300 میلیون دلار از بخش گاز، نیرو و تجدیدپذیرها و 300 میلیون دلار از پالایش و مواد شیمیایی و 200 میلیون دلار از بخش بازاریابی و خدمات خواهد بود. این شرکت همچنین 800 میلیون دلار صرفه جویی هزینه عملیاتی در سال 2020 را در مقایسه با سال 2019 هدف گرفته است در حالی که پیش از این برای صرفه جویی 300 میلیون دلاری برنامه ریزی کرده بود و برنامه بازخرید سهام خود را متوقف می‌کند. توتال برای بازخرید سهام خود به میزان دو میلیارد دلار در سال میلادی جاری برنامه ریزی کرده بود و تاکنون 500 میلیون دلار را بازخرید کرده بود؛ بنابراین با توقف این برنامه، 1.5 میلیارد دلار صرفه جویی می‌کند.

به گفته پویانه، توتال پیش بینی کرده بود که قیمت نفت امسال حدود 60 دلار خواهد بود اما قیمت نفت اکنون در محدوده 30 دلار است و این شرکت را با کسری بسیار بزرگتری روبرو کرده است. وی در نشست سهامداران توتال گفت: این کسری در سطح جهانی حداقل 12 میلیارد دلار است و ما بر این باوریم که باید از طریق کاهش هزینه این کسری را پوشش دهیم.

توتال مانند سایر شرکتهای نفت و گاز برنامه‌هایی را برای کاهش سرمایه گذاری به میزان 20 درصد در سال میلادی جاری اعلام کرده است. همچنین برنامه بازخرید سهام را متوقف و اعلام کرده که صرفه‌جویی بیشتری انجام خواهد داد

با این حال پویانه به سهامداران توتال اعلام کرد که این شرکت پس از خریدهای اخیر به خصوص در اسپانیا که دسترسی به 8.5 میلیون مشتری گاز و برق در فرانسه، اسپانیا و بلژیک را برای این شرکت فراهم کرده است، به توسعه فعالیتش در بخش انرژی پاک ادامه می‌دهد.

توتال سرگرم برنامه ریزی پروژه‌های تجدیدپذیر جدیدی است که در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، توتال پس از موافقت با خرید تمامی سهم شرکت "تولو اویل" در یک میدان نفتی، قصد دارد یک پروژه به میزان 230 هزار بشکه در روز تا پایان سال در اوگاندا راه اندازی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان