اعتبارنامه نمایندگانی که مدرک تحصیلی شان شبهه دار است چه می‌شود؟

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان خبر داد.

محمد حسین فرهنگی درباره بررسی اعتبار نامه منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه دستور اصلی جلسه صحن رسیدگی به اعتبار نامه منتخبان مجلس یازدهم است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ساز و کار نحوه بررسی اعتبارنامه منتخبان مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: نحوه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس را آئین‌نامه داخلی خود مجلس تعیین کرده است. اعتبارنامه‌ها به ترتیب حروف الفبای حوزه‌های انتخابیه به شعب 15 گانه ارسال شده است، بعد از بررسی‌های شعب اعتبارنامه‌هایی که اعتراضی بر آن‌ها واصل نشده است، در مجلس قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: با گزارش شعب و نبود اعتراض در قبل و در حین قرائت اعتبارنامه‌ها آن‌ها نهایی می‌شوند و آن دسته از منتخبانی که اعتبارنامه‌شان در صحن علنی تایید می‌شود، رسماً نماینده مجلس می‌شوند و می‌توانند تصمیمات‌شان را در صحن و کمیسیون‌ها بگیرند.

فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت از عدم تایید مدارک تحصیلی برخی از راه‌یافتگان به مجلس یازدهم و اینکه آیا اعتبارنامه‌های این افراد هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و یا به بعد از نظر نهایی در این خصوص موکول می‌شود، گفت: ملاک در بررسی مجدد اعتبارنامه‌ها در مجلس اعتراضی است که در آنجا مطرح می‌شود نه مطالبی که بیرون از مجلس گفته شده است.

وی ادامه داد: اگر روی مواردی مانند عدم تائید مدارک تحصیلی هنگام بررسی اعتبارنامه‌ها مطلبی واصل شود، شعبه موظف به بررسی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در زمان انتخابات شورای نگهبان موضوعی را مورد جست‌وجو قرار داد، اما فرد را تائید کرده او هم در انتخابات شرکت کرد، چنانچه در مجلس مطرح شود، قابل بررسی نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:، اما اگر موارد جدیدی هنگام بررسی اعتبارنامه‌ها با دلایل و مستندات کافی واصل شود، باید در شعبه توسط کمیسیون تحقیق که اعضای آن توسط شعب انتخاب شدند مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: بررسی موارد واصله هم ترتیبات زمانی خاصی دارد؛ ابتدا گزارش کمیسیون تحقیق به شعبه مربوطه ارسال می‌شود و بعد از نظر شعبه که ترتیباتش در قانون مشخص شده است، در صحن مطرح می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان