تدوین برنامه دقیق برای جذب ارز حاصل از صادرات در بانک ملی ایران

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن امین زارع با بیان این که در سال های گذشته و در جریان رونق واردات، عملکرد ارزی بانک ها بیشتر در همین حوزه واردات مورد توجه قرار می گرفت، گفت: اکنون که روند ارزی کشور تغییر کرده و حوزه صادرات قوت گرفته است، نحوه ارزیابی عملکرد بانک ها نیز باید تغییر کند.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، صادرات و به ویژه صادرات غیرنفتی جذابیت بیشتری پیدا کرده و از این رو بانک ها در رقابت برای جذب منابع ارزی حاصل از صادرات قرار گرفته اند.

امین زارع با بیان این که واحدهای ارزی بانک ملی ایران تقویت شده و نسبت به اهمیت این موضوع به خوبی توجیه اند، اظهار کرد: صرافی و ادارات مرکزی بانک هم بر این کارکرد متمرکز شده اند و بانک به خوبی این فرایند را پیش می برد.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به تقویت همکاری های این بانک با کارگزاری ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش های مرتبط با صادرات غیر نفتی، بکر و با اهمیت است و بانک ملی ایران در سال جاری بر این بخش ها تمرکز جدی دارد.

امین زارع با تاکید بر این که نباید نگاه بانک فقط به حوزه واردات معطوف باشد، اظهار کرد: بانک ملی ایران امسال در حوزه جذب منابع ارزی حاصل از صادرات به طور دقیق برنامه ریزی کرده است و این اقدامات حتما در میان مدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان