بیوگرافی نسلیهان آتاگول ؛ بازیگر نقش ناره چلبی در سریال ترکی دختر سفیر ، نیهان در اُکیا

نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül) یکی از معروف‌ترین و خوش چهره ترین بازیگران زن ترکیه است که با نقش آفرینی در سریال های ترکی اکیا و چکاوک شهرت جهانی پیدا کرده است

بیوگرافی نسلیهان آتاگول ؛ بازیگر نقش ناره چلبی در سریال ترکی دختر سفیر ، نیهان در اُکیا

نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül) یکی از معروف‌ترین و خوش چهره ترین بازیگران زن ترکیه است که با نقش آفرینی در سریال های ترکی اکیا و چکاوک شهرت جهانی پیدا کرده است. او این روزها در سریال ترکی دختر سفیر در نقش ناره چلبی به ایفای نقش می‌پردازد. البته ، ناگفته نماند که پخش فصل اول این سریال از شبکه های ترکیه به پایان رسیده است و اواخر تابستان فیلم‌برداری فصل دوم آن آغاز می‌شود تا سرانجام عشق پر فراز و نشیب سنجر و ناره مشخص شود.

اگر می‌خواهید نسلیهان آتاگول را بیشتر بشناسید، این مطلب را بخوانید تا با بیوگرافی، زندگی شخصی و فعالیت حرفه ای او آشنا شوید.

تولد و خانواده نسلیهان آتاگول

نسلیهان آتاگول 20 آگوست سال 1992 در شهر استانبول، کلانشهر ترکیه، به دنیا آمده است. پدر نسلیهان، یاشار شنار آتاگول، اهل قفقاز و راننده کامیون بوده و در سال 2016 از دنیا رفته است. مادر او نیز اهل بلاروس و یک خانم خانه دار است. نسلیهان از ازدواج دوم پدرش دو برادر ناتنی دارد.

تحصیلات نسلیهان آتاگول

نسلیهان از رشته تئاتر در دانشگاه یدی‌تپه شهر استانبول فارغ التحصیل شده است.

ویژگی‌های ظاهری نسلیهان

نسلیهان با قد 169 سانتی متر، 52 کیلوگرم وزن و اندام ظریفی که دارد با چشم های سبز درشتش طرفداران زیادی را در سر تا سر جهان مجذوب خود کرده است.

فعالیت نسلیهان آتاگول در حرفه مدلینگ

جذابیت ظاهری نسلیهان آتاگول با چشم‌های کشیده و درشت و استخوان بندی آسیایی و شرقی آن قدر مورد توجه شرکت‌های تبلیغاتی قرار گرفته که از او در صنعت مدلینگ برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده می‌کنند.

او چند سالی می‌شود که از مهم‌ترین چهره‌های تبلیغاتی برند آرایشی و بهداشتی پنتن (Pantene ) و برند لوازم ورزشی پوما در ترکیه به حساب می‌آید.

فعالیت در حرفه بازیگری

نسلیهان آتاگول از سال 2006 ، یعنی وقتی که  13 ساله بود، برای اولین بار با بازی در فیلم عشق اول در نقش بهار پا به عرصه بازیگری گذاشت. حضور در سریال پربیننده “برگ ریزان” (Yaprak Dökümü) در نقش دنیز نسلیهان را وارد تلویزیون و راه پیدا کردن به دل میلیون‌ها بیننده کرد. نسلیهان در این سریال با فحریه اوجن، همسر بوراک اوزچویت، هم بازی شده بود.

او در سال 2011 در فیلم “برزخ” (Araf) در نقش زهرا همراه با بازیگران ترک مطرحی مانند اوزجان دنیز و باریش هاجهان مقابل دوربین نقش ایفا کرد. نسلیهان با بازی در نقش اول زن این فیلم، که در جشنواره فیلم ونیز بالاترین رتبه منتقدین را از آن خود کرد، توانست جایزه بهترین بازیگر زن را در چهل و پنجمین مراسم انجمن منتقدان فیلم، بیست و پنجمین فستیوال فیلم بین المللی توکیو و فستیوال فیلم موسکو کسب نماید و علاوه بر این جایزه بهترین بازیگر جوان خوش آتیه را در فستیوال فیلم بول گلدن به خود اختصاص دهد.

او در همین سال 2011 در سریال تلویزیونی “پدر عزیزم” (Atagül) در نقش پینار بازی کرد اما در سال 2013 که در سریال “فاتیح حربیه” (Fatih Harbiye) با کادیر اوغلو به نقش آفرینی پرداخت در واقع وارد رابطه رمانتیکی با همبازی خود شد.

نقش الیف در فیلم “باقیمانده از من” (Senden Bana Kalan) که در سال 2015 پخش شد از دیگر هنرنمایی ‌های ماندگار نسلیهان را رقم زد.

نسلیهان آتاگول در اکتبر 2015  هم بازی بوراک اوزچویت در سریال پرطرفدار “عشق بی پایان” (Kara Sevda) شد. دوبله فارسی این سریال با نام اُکیا از شبکه های فارسی زبان جم پخش می‌شد. عشق بی پایان آن قدر محبوب بود که به 30 زبان مختلف دنیا دوبله شد و توانست اولین سریال ترکی باشد که در شبکه یوتیوب بیش از یک میلیون بازدید داشته باشد.

سریال اینترنتی “عمق” (Dip) که 8 قسمت داشت در سال 2018 با بازی نسلیهان در نقش بیلگه کورال پخش شد.

نسلیهان در سال 2019 در سریال “دختر سفیر” (Sefirin Kızı) در نقش ناره چلبی به ایفای نقش پرداخت. البته، همان طور که قبلا گفتیم فصل اول این سریال در 15 قسمت (هر قسمت حدود 2 ساعت و 10 دقیقه) از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه به پایان رسیده است اما این سریال هنوز ادامه دارد و فیلمبرداری فصل دوم آن که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود از اواخر تابستان امسال از سر گرفته می‌شود.

همسر و روابط عاشقانه

نسلیهان آتاگول و علی بارکین، که از بازیگران و تهیه کنندگان مشهور ترکیه است، در سال 2012 در رابطه بودند اما این رابطه ظاهرا عاشقانه سرانجامی نداشت و در نهایت به جدایی غم انگیزی مبدل شد.

نسلیهان آتاگول از ماه اکتبر 2013 که با کادیر دوغولو در سریال فاتح حربیه هم بازی شد در دام عشق او در دنیای واقعی نیز گرفتار گشت.  پس از نامزدی با کادیر در نوامبر 2015 ، سرانجام در جولای 2016 به طور رسمی با یکدیگر پیوند زناشویی بستند. مراسم عروسی آنها در هتل آجیای استانبول با حضور حدود 200 نفر مهمان برگزار شد.

کادیر اوغلو متولد سال 1982 در ترکیه است و در سریال های مختلف و پربیننده ای مانند ماه پیکر، دوست داشتن را به من یاد بده، وصلت و چندین سریال دیگر نقش آفرینی کرده است.

نسلیهان پس از ازدواج با کادیر، نام خانوادگی خود را در حساب های شبکه اجتماعی به نسلیهان آتاگول دوغلو تغییر داد. ناگفته نماند که او از کادیر صاحب یک فرزند دختر است.

علاقه مندی های نسلیهان

نسلیهان عاشق سفر به دور دنیا مخصوصا اروپا است. ورزش والیبال، شنا کردن، کتاب خواندن، فیلم تماشا کردن و اسب سواری از کارهای مورد علاقه نسلیهان هستند که در اوقات فراغت انجام می‌دهد.

 صفحه اینستاگرام نسلیهان آتاگول

نسلیهان در اکانت اینستاگرام خود به آدرس neslihanatagul@ تا به امروز 529 پست از زندگی شخصی و کاری خود به اشتراک گذاشته است، 589 حساب را دنبال می‌کند و بیش از 9٫5 میلیون فالوور دارد.

 

فیلم ها و سریال های نسلیهان آتاگول به نقل از ویکی پدیا:

جوایز نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül)

  • 2007: چهاردهمین در جشنواره فیلم پیله طلایی به عنوان بهترین بازیگر جوان زن در فیلم عشق اول
  • 2012: جشنواره فیلم 2morrow مسکو به عنوان بهترین بازیگر حال و آینده در فیلم برزخ
  • 2012: نوزدهمین جشنواره فیلم پیله طلایی به عنوان بهترین بازیگر جوان امید زن در فیلم برزخ
  • 2012: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم برزخ
  • 2012: جشنواره بین المللی فیلم پونه به عنوان بهترین عملکرد در فیلم برزخ
  • 2012: 45مین جوایز انجمن نویسندگان سینما به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم برزخ
  • 2013: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان پرواز به عنوان جادوگر جوان در فیلم برزخ
  • 2016: شانزدهمین Magazinci.com رسانه اینترنتی (بهترین) به عنوان بازیگر زن سال در عشق بی‌پایان
  • 2016: جوایز روزنامه آیاکلی به عنوان بهترین بازیگر زن در عشق بی پایان
  • 2016: بیست و دومین جوایز هدف طلایی به عنوان بهترین بازیگر زن درام در عشق بی پایان
  • 2017: یکمین جوایز موزیکونیر به عنوان بهترین بازیگر سریال زن در عشق بی پایان

به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

بیوگرافی شِوال سام ؛ بازیگر نقش اندر در سریال سیب ممنوعه  

ادا اجه ، ییلدیز سریال سیب ممنوعه ، را بیشتر بشناسید؛ از بیوگرافی تا اینستاگرام و شماره رنگ مو

بازیگر فیلم جن زیبا را بهتر بشناسید

بیوگرافی اونور تونا ؛ علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه

سامان ارسطو ؛ هنرپیشه ای که بعد از تغییر جنسیت به دست فراموشی سپرده شد

جیسون موموآ و فرجام عشق دوران کودکی‌اش

ranimania
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان