ماهان شبکه ایرانیان

استراتژی ۲۰۲۳ نیسان: عرضه ۱۲ مدل جدید در ۱۸ ماه، کاهش ۲۰ درصدی تولیدات

پس از اعلام خبر بزرگ درباره برنامه کسب‌وکار جدید اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی، نیسان حالا جزئیات استراتژی بازسازی عملیاتی جدیدش را اعلام کرده است

پس از اعلام خبر بزرگ درباره برنامه کسب‌وکار جدید اتحاد رنو- نیسان- میتسوبیشی، نیسان حالا جزئیات استراتژی بازسازی عملیاتی جدیدش را اعلام کرده است. این برنامه چهار ساله جدید قرار است تا پایان سال مالی 2023 به این شرکت در دستیابی به رشد پایدار، ثبات مالی و سودآوری کمک کند.
در این استراتژی جدید، نیسان تولید جهانی خود را تا 20 درصد کاهش می‌دهد تا به حدود 5.4 میلیون واحد در سال برسد، در حالی که خط تولید جهانی برند از 69 به 55 مدل کاهش خواهد یافت. این باعث می‌شود نیسان کارخانه خودش در بارسلونا را تعطیل کند، اگرچه هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است. کارخانه تولیدی نیسان در اندونزی هم بسته خواهد شد و کل تولید نیسان در منطقه آسه‌آن در تایلند ادامه خواهد یافت.
از طرفی نیسان 12 مدل جدید را طی 18 ماه آینده معرفی خواهد کرد و تلاش‌های خود را روی تولید خودروهای بخش C و D، خودروهای الکتریکی و خودروهای اسپورت متمرکز خواهد کرد. خودروهای الکتریکی نقش مهمی در این استراتژی جدید دارند، چون نیسان قصد دارد تا پایان سال 2023 سالانه بیش از 1 میلیون خودرو الکتریکی به فروش برساند.
ماکوتو اوچیدا، مدیر ارشد اجرایی نیسان در این باره گفته است:
هدف اصلی برنامه تغییر و تحول ما، تضمین رشد پایدار به جای گسترش فروش است. ما حالا روی شایستگی‌های محوری و افزایش کیفیت کسب‌وکار خودمان تمرکز خواهیم کرد، در حالی که نظم مالی خود را حفظ کرده و به منظور سودآوری بیشتر، روی درآمد خالص کسب شده روی هر دستگاه خودرو متمرکز خواهیم شد.
تمرکز روی الکتریکی کردن خط تولید با معرفی تکنولوژی پروپایلوت شامل سیستم‌های دستیار رانندگی پیشرفته در بیش از 20 مدل در 20 بازار جهانی همراه خواهد شد. به طور کلی، نیسان عملیات اصلی خود را در ژاپن، چین و آمریکای شمالی متمرکز خواهد کرد. در عوض، کره‌جنوبی را ترک خواهد کرد، در حالی که فعالیت برند داتسون در روسیه متوقف خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان