چرا خودروهای احتکاری کشف شده فاقد پلاک بودند؟

روزهای گذشته خبری از سوی پلیس تهران در خصوص کشف خودروهای احتکاری منتشر شد مبنی بر اینکه تمامی آنان فاقد شماره گذاری و پلاک بوده و بسیاری از آنان برای چندین ماه در انبار و پارکینگ های مختلف دپو شده بودند

روزهای گذشته خبری از سوی پلیس تهران در خصوص کشف خودروهای احتکاری منتشر شد مبنی بر اینکه تمامی آنان فاقد شماره گذاری و پلاک بوده و بسیاری از آنان برای چندین ماه در انبار و پارکینگ های مختلف دپو شده بودند. حال در این خصوص روز گذشته عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که پیش از ابلاغ دستورات جدید الزام نصب پلاک در زمان تحویل خودرو توسط کارخانه، وظیفه نصب پلاک برعهده شرکت های خودروساز نبوده است و همین موضوع باعث شد تا کسانی که قصد نگهداری و یا دپوی اتومبیل را داشتند، از شماره گذاری و نصب پلاک آن خودداری کرده و فرصتی بدست آورند تا خودروی صفر کیلومتر خود را طی ماه های بعدی به فروش برسانند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این موضوع که بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده، از سوم خردادماه هیچ خودرویی بدون نصب پلاک اجازه خروج از شرکت های خودروسازی را ندارد و در بخش شماره گذاری خودرو نیز مقرر شده است تا پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را برای ایجاد زیرساخت صدور و شماره گذاری خودروها فراهم نماید. به نحوی که در استان ‌های مختلف زیرساخت های لازم در محل شماره ‌گذاری خودروها فراهم خواهد آمد. علاوه بر این در خصوص خودروهای احتکار شده، مقرر شده است تا این خودروها در مرحله نخست از طریق مالکین با قیمت درب کارخانه به فروش برسند و اگر مالک خودرو از این اقدام خودداری کرد، براساس قانون به قیمت کارخانه فروخته شوند.
عباس تابش در صحبت های پایانی خود با اشاره به این موضوع که در برخی استان ها محدودیت شماره گذاری خودرو به لحاظ مشکلات محیط زیستی وجود دارد، اعلام کرد که تعداد این خودروها بسیار کم خواهد بود، اما در تلاش هستیم تا با اجرای زیرساخت های مناسب مشکل این دسته از خودروها را برطرف کنیم. لازم به ذکر است که خریداران خودرو در زمان خرید ماشین صفر کیلومتر، در صورتی که تمایل به فعال سازی و استفاده از گارانتی اتومبیل خود داشته باشند، حداکثر 3 ماه فرصت دارند تا نسبت به فعال سازی آن اقدام کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان