تغییر رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

سرهنگ «عباس بایرامی» طی حکمی از سوی سردار کارگر به‌عنوان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس منصوب شد.

تغییر رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم از سردار «داود عامری» رئیس پیشین سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و معارفه سرهنگ «عباس بایرامی» به‌عنوان رئیس جدید این سازمان توضیح داد: دفاع مقدس فرهنگی تمام نشدنی است. سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس باید تمام قهرمانی‌های ملت ایران را در قالب کتاب و ادبیات روایت کند؛ چراکه دفاع مقدس یک حرکت دارای امتداد و تمام نشدنی است. کسانی که به‌عنوان مستشار از ایران و سراسر دنیا مدافع حرم شدند، همگی از دفاع مقدس الگو گرفته بودند. آن‌ها در طرح‌های عملیات، دعا و توسل‌‎هایشان نیز از تجربه جمهوری اسلامی ایران بهره گرفتند.

وی افزود: ما در مأوریت‌ها آرمان‌گرا و البته واقع‌بین هستیم. مقاومت امروز کشورهای منطقه نیز برگرفته شده از همان بیان امام راحل (ره) است که صادر شدن انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس می‌دیدند. سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس باید مورد توجه خاص باشد و تاکنون توفیقات زیادی داشته است. فعالیت‌های این سازمان فراز و نشیب‌هایی را سپری کرده، اما فعالیت‌های آن هیچ‌گاه توقف نداشته است. تاریخ، ادبیات و رمان از موضوعات مهمی است که باید بیشتری به آن پرداخت و لازم است تاریخی در این زمینه نوشته شود که اگر نقد و ایرانی نیز برآن وارد بود، دیگران آن را تکمیل کنند.

سردار کارگر کیفیت و کمیت را از موضوعات چالش برانگیز عرصه کتاب دانست و گفت: ادبیات و کتاب تبدیل به یک صنعت شده است. برای همین در صنعت محدودیت نداریم، چراکه در این عرصه باید به‌قدری تولید داشته باشیم تا کیفیت حاکم شود. طی 25 سال در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با رویکرد کیفیت، تنها 700 عنوان کتاب چاپ شده بود؛ اما این روند در سال‌های اخیر به سمت کمیت حرکت کرد و رشد چشم‌گیری داشت.

سرهنگ عباس بایرامی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ارائه گزارشی در خصوص تولیدات کتاب دفاع مقدس به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تولیدات ادبی ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سه دسته‌بندی محلی، منطقه‌ای و ملی با درجه‌بندی‌های الف، ب، ج عرضه می‌شود. این تقسم‌بندی در گزارشی به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسید که ایشان نسبت به آن، اعلام رضایت فرمودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان