اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکود اقتصادی بی‌سابقه در آمریکا بر اثر کووید-۱۹/ رشد تولید ناخالص داخلی چقدر کاهش یافت؟

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پس از 23ماه رشد بیوقفه، اقتصاد ایالات متحده برای نخستین بار از سال 2014، در سه ماهه نخست سال 2020 دچار انقباض شد.

بر اساس جدیدترین برآورد منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی حقیقی 5درصد در سه ماهه نخست سال 2020 کاهش یافت. این در حالی است که در برآورد اولیه که در اواخر آوریل اعلام شد، 4.8درصد سقوط گزارش شده بود. این آمار بیشترین سقوط از سه ماهه چهارم سال 2008 است که در اوج بحران مالی، تولید ناخالص داخلی آمریکا 8.4 درصد کاهش یافت.

به دنبال بحران کووید-19 که در اواخر ماه مارس ضربه سهمگینی را به اقتصاد ایالات متحده وارد کرد، رکود گسترده‌ای مورد انتظار بود و نگرانی در خصوص بدتر شدن شرایط وجود دارد. با توجه به اینکه بخش‌های بزرگی از کشور در ماه آوریل تعطیل شدند و بیش از 40میلیون آمریکایی در طول بیماری همه‌گیر درخواست بیمه بیکاری دادند، مسلم است که شرایط به سمت وخامت بیشتر پیش خواهد رفت.

قابل ذکر است که BEA در گزارش رسمی خود نوشت: "افت تولید ناخالص داخلی در سه ماهه نخست سال، نتایج شیوع بیماری کووید-19 را نشان داد؛ زیرا دولت‌ها دستور در خانه ماندن را در ماه مارس صادر کردند. بسیاری از مشاغل و مدارس ملزم به دورکاری شدند و مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را لغو، محدود یا تغییر دادند که این مسئله منجر به تغییرات سریع در تقاضا شد."

در نمودار ارائه شده، تغییر روند رشد تولید ناخالص داخلی حقیقی آمریکا از سال 2008 تا کنون را مشاهده میکنید؛

e30467c9-f709-40cc-9567-2d6d9fb160b7

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان