بهره برداری از ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال

خبرگزاری مهر: محمد اسلامی امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش زیرساخت حمل و نقل و مسکن و ناوگان، برنامه مفصلی در دست است که امسال 980 کیلومتر آزادراه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر 2460 کیلومتر آزادراه داریم که درمجموع تا پایان سال به 3 هزار کیلومتر می‌رسد. 1600 کیلومتر بزرگراه جدید در کشور اضافه می‌شود و 400 هزار واحد مسکونی جدید تا پایان دولت تحویل مردم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: 2400 کیلومتر خطوط ریلی به خط آهن کشور اضافه می‌شود و همچنین حمل و نقل ریلی در مسیر رشت به بندر کاسپین و مسیر یزد، ابرکوه، اقلید فارس و نیز راه‌آهن زاهدان- چابهار به بهره‌برداری می‌رسد؛ درحال حاضر سه شیفته در حال کار هستیم. با اجرای 29 طرح فرودگاهی در زمینه طرح فرودگاهی 10 میلیون مسافر جدید در سال اضافه می‌شود.

وی همچنین گفت: در بخش ناوگان دریایی و ریلی قرار است 780 لکوموتیو جدید از ظرفیت تولید داخل به ناوگان حمل و نقل ریلی الحاق شود؛ امسال هدف گذاری شده 2 هزار دستگاه لکوموتیو جدید قطار اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری گفت: 53 هزار کامیون جدید نوسازی می‌شود در حالی که از سال 78 تاکنون فقط 20 هزار کامیون فرسوده نوسازی شد. و از محل نوسازی کامیون‌ها 960 میلیون لیتر مصرف گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان