اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / زور خریداران حقیقی به حقوقی نرسید

به گزارش اقتصاد آنلاین، حقیقی‌ها تا ساعت 13:35 حدود 50 میلیارد تومان کمتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات بورس و فرابورس بیش از 12 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که بدین‌ترتیب خالص فروش حقیقی‌ها حتی به یک درصد کل معاملات هم نرسید.

در سه گروه ‘محصولات شیمیایی’، ‘خودرو و ساخت قطعات’ و ‘حمل و نقل’ بیشترین جذب نقدینگی توسط افراد حقیقی رقم خورد در حالی که برایند معاملات گروه ‘مواد و محصولات دارویی’ و ‘شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی’ به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

خریدها در گروه ‘محصولات شیمیایی’ برای سومین روز متوالی به نفع حقیقی‌ها بود که در نقطه مقابل آن، حقوقی‌ها مدتی است ابتکار عمل را در گروه ‘مواد و محصولات دارویی’ به دست گرفته‌اند. خریدهای حقیقی در گروه ‘حمل و نقل’ قابل توجه بود که توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان سهم زیادی در این رویداد داشت.

افزایش سهام حقیقی‌ها در 80 نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 138 نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید. امروز سه نماد «تاپیکو»، «وبملت» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند و خریداران حقوقی بیشتر به نمادهای «وتجارت»، «شبندر» و «شستا» توجه داشتند.

خریداران سهام بانک ملت و دی اغلب از طیف حقیقی بودند ولی از طرف دیگر سهامداران حقیقی بانک تجارت و صادرات فروش‌های محسوسی به نمایش گذاشتند.

هم‌زمان با فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها طبیعی است که خالص خرید حقوقی‌ها افزایش یابد، این اتفاق تا زمانی که صف‌های فروش سراسری شکل نگیرد امری کاملاً پسندیده است و نشان می‌دهد که حقوقی‌ها قصد ندارند بورس را به حال خود رها کنند.

11

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان