اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا نماد پالایشگاه‌ها متوقف شد؟/ بهبود آثار روانی کاهش سود زمستانی

به گزارش اقتصاد آنلاین، پالایش نفت لاوان با ارسال اصلاحیه‌ای خبر از افزایش درآمدهای خود داد. در آخرین صورت‌های مالی «شاوان» منتهی به سال مالی 1398 مبلغ 3123 میلیارد ریال سود در بخش سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی شد که به گفته مدیران شرکت در اثر تغییر نرخ تسعیر ارز فروش‌های صادراتی سال 97 می‌باشد که از سوی وزارت نفت ابلاغ گردیده است.

پس از این اتفاق، معاملات سهام پالایشگاه‌ها متوقف شد تا پس از افشای تأثیر این اطلاعیه، سرمایه‌گذاران فرصتی داشته باشند تا در تحلیل‌های خود تعدیل ناشی از این اتفاق را لحاظ کنند.

پالایش نفت تبریز دومین شرکتی بود که آخرین گزارش مالی خود را اصلاح کرد. این شرکت 1565 میلیارد ریال به سایر درآمدهای عملیاتی افزود و دلیل آن‌را مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز نفت کوره صادراتی در سال 1397 اعلام کرد که بر اساس اعلامیه ارسالی از پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تغییر یافته است.

یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی این دو شرکت در حال حاضر منتشر نشده اما به نظر می‌رسد نرخ دلار مبنا نزدیک 130 هزار ریال لحاظ شده باشد.

شناسایی سود سال 97 در صورت‌های مالی 98 بر خلاف اصل تطابق در حسابداری است، شاید چنین اقدامی صرفاً برای بهبود اثرات روانی ناشی از کاهش سودآوری پالایشگاه‌ها در زمستان گذشته و فصل جاری باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان