فرض تعامل مثبت قالیباف با مدیریت شهری

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ، محسن هاشمی در پایان دویست و شانردهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: از طرف شهرداری تهران در اوایل اردیبهشت ماه لایحه ای یک فوریتی به تصویب رسید که به کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع داده شد.

او ادامه داد: این کمیسیون در 25اردیبهشت ماه آنرا به شورای شهر ارسال کردند و امروز در دستور کار شورا قرار گرفت.

هاشمی افزود: این لایحه 8بند داشت که با اضافه شدن یک بند دیگر به 9 ارتقا یافت و وظایف و اختیارات کمیسیون های داخلی مناطق را تعیین کرد به صورتی که از هرگونه نظردهی و اعمال نفوذ با اختیاراتی که فعلا مناطق دارند جلوگیری کند.

رییس شورای شهر تهران افزود: تمام اختیارات مناطق درمورد تخلفات کوچکی که گاهی ایجاد می شود و مردم دچار مشکل می شوند که باعث افزایش پرونده های کمیسیون ماده صد نیز می شود ؛ بتوانند درباره این قبیل موارد در کمیسیون های داخلی تصمیم گیری کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: لایحه به هیات تطبیق می رود و در صورت تصویب فرمانداری انشالله شهرداری بتواند از دو هفته دیگر این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که لایحه محرک اقتصادی به کجا رسیده است گفت: هیات تطبیق این لایحه را تایید کرد و ارسال شده است و لایحه ای که امروز در صحن به تصویب رسید نیز مکمل لایحه بسته محرک اقتصادی است.

هاشمی درخصوص شروع به کار مجلس یازدهم و لزوم تعامل شورا و شهرداری گفت: ضمن تبریک به اعضای مجلس شورای اسلامی و اقای قالیباف که به ریاست مجلس انتخاب شدند، تعامل بین شوراها و مجلس می تواند مسائل مردم را حل کند چرا که بیش از 75 درصد مردم در شهرها زندگی می کنند.

او ادامه داد: تعامل بین مجلس و شوراها با توجه به سابقه حضور 12 ساله آقای قالیباف در حوزه شهری و تجربه ای که دارند، بسیاری از مشکلات شهرها می توانند با تجربه ایشان زودتر، با سرعت مناسب تر و کیفیت مناسب تر حل شود و امیدوارم اقای قالیباف چنین نقشی را بازی کنند و از تجربیات ایشان به ویژه در بحث درآمدهای پایدار و حمل و نقل عمومی اثرگذار باشند و مشکلات مردم حل شود.

هاشمی گفت: موضوع بافت فرسوده، پسماند و آسیب های اجتماعی در شهر بسیار مهم است که این تعامل بین شورا و مجلس با توجه به حضور آقای قالیباف می تواند مثبت فرض شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجمع 51 نفره با نمایندگان جدید تهران تشکیل می شود یا خیر گفت: این بستگی به نظر 30 نفر اعضای جدید دارد و ما اعلام آمادگی کردیم و با برخی اعضا صحبت کردیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان