اگر سهام عدالت را بفروشید، سرتان کلاه می‌رود!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر بحث فروش «سهام عدالت» توسط مردم از طریق رسانه های حامی دولت پر رنگ شده است اما کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی  سهام عدالت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، هر اقدامی  که  موجبات ترغیب مردم برای فروش مستقیم سهام عدالت  باشد،  خلاف ابلاغیه مقام معظم رهبری و اقدامی پر ابهام و سوال برانگیز است و به هیچ عنوان نباید مسئولان موجب گمراهی مردم شده و  سهامداران تشویق به فروش هیجانی و زیانبار سهام  شوند.

رئیس کمیته تخصصی واگذاری سهام عدالت  درباره این موضوع گفت: ارزش سبد دارایی‌های سهام عدالت بیشتر از ارزش روز و  مبلغ اعلام شده است و اگر مردم مبادرت به فروش آن کنند سرمایه گرانبهایی را از دست داده‌اند.

«سهام عدالت» بر خلاف فضای رسانه ای ایجاد شده، ارزش اقتصادی بالایی برای مردم دارد، تا آنجا که می توانند با آن به عنوان وثیقه وام بگیرند، اما بی اطلاعی مردم از این ارزش و فضای رسانه ای مسموم باعث شده است، بانک هایی که امروز بیشتر بنگاه داری می کنند، مردم را به سمت فروش سهام عدالت شان سوق دهند.

جالب آنجاست که سیاست های تبلیغی بانکها و رسانه های همسوی دولت برخلاف نظر رهبری در مورد سهام عدالت است، چنانچه اگر به حکم صریح «رهبر و مقتدایمان» باید «مردم تشویق به ماندگاری سهام عدالتشان» شوند؛ کمپین تبلیغاتی بانکها و سازمان خصوصی سازی و ترغیب و دعوت از مردم برای مراجعه و ثبت درخواست فروش سهامشان چیست؟!

تشویق مردم برای آنکه در تاریخ 10 تا 13 خرداد برای فروش سهام عدالت شان به بانک ها مراجعه کنند، درحالی که بعد از این تعطیلات نیز بورس و کارگزاری ها همه فعال هستند، خود گواهی برای این سیاست های تبلیغی مشکوک است.

در روزهای اخیر دولت اصرار بر انتخاب روش مستقیم سهامداری دارد، حال آنکه 75 درصد مردم روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند. نکته قابل توجه در مورد سهام عدالت آن است که مردم اگر روش غیرمستقیم  سهامداری در شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را انتخاب کنند، معادل ارزش ریالی سهام متناسب هر نفر از  36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی ، از سهام شرکت سرمایه گذاری استان خود بهره مند می شوند که در صورت معامله در بورس با توجه به عرضه اولیه ای بودن سهام این شرکت از قیمت چند برابری هنگام فروش بهره مند خواهند شد ، و البته در صورت نگهداری سهام از مزایای فراوان آن بهره خواهند برد؛ اما این توضیحات در تلاش بانک ها برای خرید سهام عدالت مردم گفته نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان