اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت زر ماکارون از زبان مدیران شرکت/ دلیل تعویق عرضه اولیه غزر چه بود؟

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ محسن امینی، مدیرعامل هلدینگ زر در بازدید اصحاب رسانه از خط تولید آن و از برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای بزرگ در عرصه اقتصاد، برای رقابت با برندهای خارجی خبرداد. درحال حاضر، این شرکت به 80 کشور خارجی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، صادرات دارد.

امینی، دلیل به تعویق افتادن عرضه اولیه زر ماکارون در بورس را، افزایش قیمت‌ها اعلام کرد. به دلیل عدم شفافیت و ایجاد ابهامات در صورت‌های مالی، عرضه اولیه به روز دیگری موکول شد تا این ابهامات رفع شود و سازمان بورس، تاریخی را برای عرضه اولیه زر ماکارون اختصاص دهد.

مشهدی زاده، مدیر مالی هلدینگ زر نیز، به تامین مبلغ افزایش سرمایه از محل مطالبات سهام‌داران، اشاره کرد. وی محصولات این شرکت را، ارزان‌ترین کالا در سبد غذایی خانوار دانست و ظرفیت رشد قیمت، باوجود رعایت کف خرید را یادآور شد.

به گفته مشهدی زاده، پذیرش زر ماکارون در بورس، مدت زمان زیادی طول کشید. مدیر مالی هلدینگ، دلیل این امر را آشنایی ناکافی سازمان بورس از صنعتی که شرکت‌هایی مانند زر ماکارون در آن فعال هستند، دانست. هم‌چنین، مبحث ارزش‌گذاری زمان زیادی را به خود اختصاص داد.

این هلدینگ، ظرفیت تولید روزانه 2000 تن را داشته و دارای سه خط تولید است. هم‌چنین، به گفته مدیرعامل گروه صنایع غذایی زر ماکارون، کارخانجات زرکام نیز درحال اضافه‌شدن به مجموعه زر ماکارون برای تولید شکلات، بیسکوییت و... است.

امینی، هم‌چنین از عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه با گذشت زمان در بورس، خبرداد و احتمال عرضه پروژه زرفروکتوز در بورس را مطرح کرد. فروکتوز، جایگزینی برای شکر است و پس از زر، با احتمال زیادی در بورس عرضه خواهدشد.

در بازدید اصحاب رسانه از هلدینگ زر، موضوع برنامه‌ریزی‌ برای عرضه شرکت‌های هم‌گروه و زیرمجموعه گروه صنعتی با دعوت بورس، مطرح شد. مدیرعامل شرکت زر ماکارون با تشریح فعالیت‌هایی مانند تامین مواد اولیه، تحقیق، تولید، تامین نهاده‌ها و... به فعالیت این هلدینگ در شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی نیز اشاره‌کرد.

واحدهای تولیدی در کارخانه زر ماکارون، شبانه‌روزی درحال فعالیت بوده و پالایشگاه غلات زر نیز در این مجموعه، اقدام به تولید محصولاتی مانند نشاسته و... می‌کند.

امینی با اشاره به توسعه مجموعه و گسترش فعالیت‌های هلدینگ زر ماکارون، موضوع تقسیم سهام شرکت در میان مردم و گسترش مشارکت را، مطرح کرد. همچنین مدیران این هلدینگ از اختصاص سود 85 درصدی به اشخاصی که عرضه اولیه زر ماکارون را خریداری می‌کنند، خبر داده و سودآوری آن را تضمین کردند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان