پالایشگاه آبادان با ۳۲درصد ظرفیت خود کار می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد کعب عمیر  درخصوص وضعیت پالایشگاه‌های کشور به‌ویژه پالایشگاه آبادان، گفت: متاسفانه تجهیزات پالایشگاه آبادان فرسوده و قدیمی شده و همین مسئله سوددهی را پایین آورده است و تنها از 32 درصد ظرفیت این پالایشگاه استفاده می‌شود.

منتخب مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد پتروشیمی‌های آبادان بالا است اما درصد کمی از این درآمد برای استان هزینه می‌شود، افزود: پرسنل پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اکثرا غیربومی هستند و جذب از میان بومیان بسیار محدود است و البته نظارتی بر این مسئله نمی‌شود به همین دلیل مردم شهر و استان از این وضعیت ناراضی هستند.

کعب عمیر یکی از اصلی‌ترین راه‌های دور زدن تحریم‌ها را رونق شرکت‌های پتروشیمی‌ دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه خام فروشی به دلیل تحریم کاهش داشته است می‌توان با فعال کردن صنایع پایین دستی پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها به درآمد قابل قبولی رسید.

وی معتقد است بروکراسی اداری ایران را از فرهنگ اشتغال‌زایی، تولید و مولد بودن دور کرده است و این ضعف حوزه انرژی را نیز در برمی‌گرد.

کعب عمیر اضافه کرد: ایران در حوزه انرژی حرف بسیاری برای گفتن دارد اما با خام‌فروشی نمی‌توان شاهد رونق و پیشرفت کشور بود لذا باید با عبور از خام‌فروشی و رونق صنایع پایین دستی، میان‌ دستی و تکمیلی در حوزه نفت، ارزش‌افزوده ایجاد و زنجیره ارزش‌افزوده تقویت شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان