وزارت خارجه ایران: آمریکا صدای مردمش را بشنود

خبرگزاری فارس: در پی ادامه اعتراضات در آمریکا پس از برخورد خشونت آمیز پلیس مینیاپولیس با یک سیاه‌پوست که منجر به مرگ وی شد، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در پیامی توئیتری تأکید کرد: آمریکا باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش را تغییر دهد.

در این پیام توئیتری آمده است: «رژیم آمریکا که به وعده‌اش برای توقف هدر دادن پول در ماجراجویی‌های خارجی عمل نکرده و اکنون هم غرق در بحران خودساخته کووید-19 است، حالا برای ارعاب معترضان به ارتش، «سگ‌های شرور و سلاح‌های شوم» متوسل شده است.»

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده است: «آمریکا به جای این کار، باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش را تغییر دهد.»

وزارت خارجه ایران: آمریکا صدای مردمش را بشنود

دوشنبه هفته قبل یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاه‌پوست 46 ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و چند شهر بزرگ این کشور در پی داشت.

پس از آن بود که ترامپ با لحنی خشن، به مانند خشونت پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان، معترضان را به صدور دستور شلیک تهدید کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه دهم خرداد ماه نیز در پیام‌هایی در توئیتر به تظاهرات روز جمعه معترضان در برابر کاخ سفید اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری با اشاره به حضور ماموران سرویس مخفی در میان تظاهرات‌کنندگان نوشت که بیشتر از این نمی‌توانسته احساس امنیت کند.

ترامپ در توصیف ماموران سرویس مخفی آمریکا که در مقابل کاخ سفید حضور داشتند نوشت: «آن‌ها نه تنها کاملا حرفه‌ای بوده بلکه خیلی هم آرام بودند. من داخل (کاخ سفید) بودم و هرگونه تحرکی را مشاهده می‌کردم و نمی‌توانستم بیشتر از این احساس امنیت کنم. آن‌ها (ماموران مخفی) به معترضان اجازه می‌دادند هر اندازه که می‌خواستند جیغ و فریاد بکشند، اما هر زمان که یکی از آن‌ها تندروی می‌کرد آن‌ها (ماموران مخفی) سریع و قاطع اقدام می‌کردند در حالی که آن‌ها (معترضان) نمی‌دانستند که چه کسی به آن‌ها ضربه زده است. خط مقدم به صورت جادویی با ماموران جدید جایگزین می‌شد. ازدحام بزرگ به صورت حرفه‌ای سازماندهی شد، اما هیچ کسی نزدیک حصار (کاخ سفید) نشد و اگر کسی این کار را انجام می‌داد با شرورترین سگ‌ها و شوم‌ترین سلاح‌هایی که تا کنون دیده‌ام از آن‌ها استقبال می‌شد.» (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب نهم خرداد ماه در توئیتی دیگر عنوان کرد: «جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف بار سیاه پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می‌کند و از مقامات آمریکایی می‌خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل‌ها اجرا کنند. صدای معترضان باید شنیده شود. بدین منظور، سرکوب آمریکایی‌های رنج دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.»

وزارت خارجه ایران: آمریکا صدای مردمش را بشنود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان