گزارش مسیریاب بلد از سال ۹۸: میانگین سرعت رانندگان ایرانی چقدر است؟

نقشه و مسیریاب بلد گزارشی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که مربوط به آمارهای سال ۹۸ است و اطلاعات جالبی را نیز ارائه می‌کند. این مسیریاب ایرانی به میانگین سرعت خودروها در شهرهای مختلف ایران و مقدار سنگینی ترافیک در نقاط مختلف ایران پرداخته است.

گزارش مسیریاب بلد از سال 98: میانگین سرعت رانندگان ایرانی چقدر است؟

نقشه و مسیریاب بلد گزارشی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که مربوط به آمارهای سال 98 است و اطلاعات جالبی را نیز ارائه می‌کند. این مسیریاب ایرانی به میانگین سرعت خودروها در شهرهای مختلف ایران و مقدار سنگینی ترافیک در نقاط مختلف ایران پرداخته است.

مسیریاب بلد در گزارش خود، این اپلیکیشن را پرنصب‌ترین نقشه و مسیریاب فارسی معرفی کرده و گفته که در دو سال فعالیت خود، 4 میلیون کاربر دارند که در سال 98، بیش از 4 میلیارد کیلومتر مسافت را طی کرده‌اند. رقیب ایرانی بلد ابتدای این هفته در نشست خبری خود از رسیدن به حدود 5 میلیون کاربر خبر داده بود.

نکته دیگری که بلد به آن اشاره می‌کند وجود 650 هزار مکان شهری (POI) در نقشه‌اش است. این نقاط مربوط به کسب‌وکارها، اماکن عمومی و... هستند که حضورشان در نقشه می‌تواند استفاده از این سرویس را برای کاربر ایرانی به شدت جذاب‌تر کند.

آنطور که به نظر می‌رسد میانگین سرعت خودروها در کل کشور کمی بیشتر از 80 کیلومتر در ساعت (80/1) است و پرسرعت‌ترین رانندگان ایران، شهروندان اصفهانی هستند که میانگین سرعت 63.2 کیلومتر در ساعت را از آن خود کرده‌اند و پس از آن مردم مشهد با 63.1 کیلومتر در ساعت در جایگاه دوم قرار دارند. گفتنیست پایتخت‌نشینان با میانگین سرعت 48 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند که احتمالا ترافیک سنگین تهران در پایین آمدن این رقم بی‌تاثیر نیست.

بر اساس گزارش بلد، میانگین سرعت خودروها در بزرگراه‌ها در روزهای جمعه به بیشترین میزان خود می‌رسد که این موضوع احتمالا به دلیل کاهش ترافیک در روزهای تعطیل است. در روزهای جمعه میانگین سرعت خودروها در ایران به تقریبا 62.9 کیلومتر در ساعت می‌رسد و سه‌شنبه‌ها نیز با میانگین سرعت 59.4 کیلومتر در ساعت، پرترافیک‌ترین روز به شمار می‌روند.

مسیر غرب به شرق خلوت‌ترین مسیر در تهران است.

بلد برای مقایسه سرعت خودروها در بزرگراه‌های شهر تهران، از 26 بزرگراهی که عمده کاربران از آن گذر می‌کنند استفاده کرده و بر اساس آماری که منتشر ساخته، خودروها در بزرگراه‌های آیت‌الله کاشانی، شهید سلیمانی (رسالت) و محمدعلی جناح کمترین سرعت را دارند و این بدان معناست که میزان ترافیک در این بزرگراه‌ها شدیدا بالاست. کاربران در بزرگراه‌های شهید همدانی و شهید خرازی و شهید بابایی نیز بیشترین سرعت را دارند که خبر از خلوتی نسبی این سه بزرگراه تهران دارد.

میانگین سرعت در جاده‌های کشور از دیگر بخش‌های مهم گزارش بلد به شمار می‌رود که با آن می‌توان شلوغ‌ترین جاده تردد سفر بین شهری و خلوت‌ترین آن را یافت. بر این اساس، جاده‌های کرج-چالوس، اردکان-یزد و تهران-آمل جزو شلوغ‌ترین جاده‌های بین شهری به حساب می‌آیند چرا که سرعت خودروها در این سه جاده به حداقل (از 44 تا 58 کیلومتر) می‌رسد. از آن سو ماشین‌ها در سه جاده کاشان-اصفهان، زنجان-قزوین و نایین-اردکان از سرعت بالایی (93 تا 99 کیلومتر) برخوردار هستند که حکایت از خلوتی این جاده‌ها می‌دهد.

در بخش دیگر گزارش بلد به مقایسه ترافیک تهران با سایر شهرها پرداخته شده که در همه ماه‌های سال بیشتر است. اختلاف میزان ترافیک پایتخت با سایر شهرها در شهریورماه به حداقل خود می‌رسد.

بلد خلوت‌ترین روزهای سال 98 را بر اساس داده‌های خود استخراج کرده است و به این ترتیب، روز سه شنبه 19 شهریور (با میانگین سرعت 63.6 کیلومتر بر ساعت ماشین‌ها) خلوت‌ترین روز در سال گذشته به شمار می‌رود. پس از آن پنج‌شنبه 29 اسفند و جمعه 16 اسفندماه، خلوت‌ترین روزهای سال گذشته به شمار می‌روند.

شلوغ‌ترین روز در سال گذشته نیز بر اساس آمار بلد به سه شنبه 30 مهرماه تعلق دارد که میانگین سرعت خودروها در آن به 40.6 رسیده است. پس از آن چهارشنبه 14 آبان و چهارشنبه دیگری از همین ماه (یکم آبان) رتبه دوم و سوم شلوغ‌ترین روزهای سال گذشته را در اختیار دارند. نکته جالب اینجاست که روز 25 آبان که همراه با ناآرامی‌های آبان‌ماه بود و در آن بسیاری از مردم در بزرگراه‌ها ماشین‌های خود را متوقف نمودند، در بین سه روز شلوغ سال گذشته نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان