مصباحی‌مقدم: شأن و جایگاه رهبر انقلاب چنان که باید شناخته نشده است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «سند انتخاب» با بیان اینکه «بار‌ها شنیده‌ایم که ولایت فقیه ولایتی از جانب امام زمان و ائمه است و البته همین هم هست»، اظهار داشت: پایه محکم مشروعیت ولایت فقیه، مشروعیت الهی است و برای رهبری در عصر غیبت دو عامل تاثیر دارند که یکی انتصاب آن به خداوند از طریق سلسله امامت و نبوت و دیگری اقبال مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه در عصر غیبت همه علائم حاکی از این است که ائمه مردم را به سمت فقیهی با این خصوصیات و شرایط ارجاع می‌دهند، گفت: مردم باید قیام به قسط کنند و این قیام با راهنمایی‌ها و میزان و آگاهی‌ای است که پیامبر خدا و کتاب الهی به مردم می‌دهند.

وی افزود: اگر فقیهی بدون رضایت مردم بر آن‌ها مسلط شود حکومت او مشروعیت ندارد بلکه چنان که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم ولایت فقیه باید به خواست و اراده مردم صورت بگیرد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در ادامه بیان داشت: متاسفانه شأن و جایگاه امام خامنه‌ای چنان که باید شناخته نشده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همه علوم فقهی، نظامی، حقوق زنان، پزشکی و بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ... همیشه کارشناسانه‌ترین نظرات را داشته‌اند. امکان ندارد که بشود نقش رهبری، ایشان را با مقامات نخست کشور‌های دیگر مقایسه کرد. چراکه عملکرد امام خامنه‌ای و روسای جمهور کشور‌های دیگر این نکته را به‌روشنی مشخص می‌کند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران و در عصر پهلوی خواست و اراده مردم نقشی نداشت، شاهان پهلوی از سوی قدرت‌های بیگانه روی کار آمدند و این را مقایسه کنید با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هم با اراده مردم به رهبری انتخاب شدند و هم اینکه ایشان برای ایران اسلامی عزت و اقتدار به ارمغان آوردند.

مصباحی مقدم ضمن اشاره به اینکه رهبران جهان غالبا شخصیت‌های سیاسی کم مایه هستند، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود رهبر انقلاب را با روسای جمهور و نخست وزیر‌های کشور‌هایی مثل آمریکا و انگلیس مقایسه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان