با زندگی منحصر بفرد عشایر تساتان مغولستان آشنا شوید

مردم تساتان دامداران گوزن شمالی هستند و در Khövsgöl شمالی مغولستان زندگی می کنند. تساتان ها یکی از آخرین عشایری هستند که کارشان دامداری گوزن شمالی است. آنها هزاران سال است که دوام آورده اند و هر سال ۵ تا ۱۰ مرتبه کوچ می کنند.

با زندگی منحصر بفرد عشایر تساتان مغولستان آشنا شوید

با زندگی منحصر بفرد عشایر تساتان مغولستان آشنا شوید

مردم تساتان دامداران گوزن شمالی هستند و در Khövsgöl شمالی مغولستان زندگی می کنند. تساتان ها یکی از آخرین عشایری هستند که کارشان دامداری گوزن شمالی است. آنها هزاران سال است که دوام آورده اند و هر سال 5 تا 10 مرتبه کوچ می کنند.

گوزن های شمالی و مردم تساتان به یکدیگر وابسته هستند. برخی از تساتانی ها بر این عقیده هستند که اگر روزی گوزن های شمالی محو شوند فرهنگ خودشان نیز با آن از بین می رود. گوزن های شمالی برای این مردم خدماتی مانند شیر، پنیر، گوشت و حتی وسیله ی حمل و نقل را محیا می کنند. این مردم لباس های خود را نیز با موی گوزن شمالی میدوزند، مدفوع این حیوان اجاق هایشان را روشن می کند و از شاخش ابزار ساخته می شود. آنها از حیوانات خود برای گوشت استفاده نمی کنند و همین این قبیله را بین دامداران گوزن شمالی خاص کرده است.

از زمانی که تعداد گوزن های شمالی کاهش پیدا کرد، تنها 40 خانواده به انجام این کار سنتی ادامه دادند. وجود این خانواده ها با کاهش گوزن های شمالی اهلی شان تهدید می شد. بسیاری از آنها زندگی عشایری خود را تبدیل به زندگی در شهر کردند. ما شانس این را پیدا کردیم تا با این قبیله ملاقات کنیم.

عشایر

گروه های محلی متشکل از چند خانواده است که “olal-lal” نام دارند ( به معنی آنها ).

عشایر

پشم گوزن شمالی برای دوخت کت های زمستانی، کیف و تشک استفاده می شود، از پوست این حیوان نیز برای ساخت کفش بهره می برند. مواد لازم برای ساخت کفش از پوست ساق پای گوزن شمالی برداشته می شود. شاخ گوزن در طب سنتی چین کاربرد دارد و از سال 1975 به این کشور صادر می شود.

عشایر عشایر عشایر دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن دامداری گوزن زندگی عشایری دامداری گوزن دامداری گوزن عشایر دامداری گوزن

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر