مرتضی فنونی زاده در گفتگو با مشرق:

پرسپولیس لیگ نوزدهم حکم ارّه را دارد!/ آیا تست‎های مثبت را فدراسیون پزشکی تأیید می‎کند؟

پیشکسوت پرسپولیس گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی باید تست کرونای بازیکنان تیم هایی که اعلام کرده اند کرونایی دارند را بطور دقیق بررسی و تأیید کند.

سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که برخی تیم های لیگ برتری همچنان بر طبل لغو مسابقات می کوبند بازیکنان و پیشکسوتان تیم پرسپولیس بر این باورند در هر شرایطی این تیم شایسته کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر نوزدهم است.

مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با مشرق، درباره شرایط این روزهای لیگ برتر، تست های کرونا و تیم هایی که موافق و مخالف قهرمانی پرسپولیس هستند صحبت کرد.

متن این پرسش پاسخ در ادامه می‌آید:

* آقای فنونی زاده! فکر می‌کنید اگر مسابقات برگزار شود پرسپولیس بتواند قهرمانی اش را مسجل کند؟

- فوتبال است و هزار اتفاق غیر قابل پیش بینی! در حال حاضر و با توجه به تفاضل امتیاز ما بخت اول قهرمانی هستیم اما خب نمی توان در فوتبال چیزی را صد درصدی گفت چون هزار اتفاق تا روز آخر می‌افتد اما آنچه لیگ را مهم می کند دو سه موضوع است.

* چه موضوعاتی؟

- یکی تیمهای ته جدولی که دنبال سقوط یا ماندن در دسته برتر هستند. دیگری تیم‌های صدر جدولی که دنبال قهرمانی  سهمیه اند. اگر قرار باشد بازی ها را کار تعطیل کنند. از طرفی با تعطیلی مسابقات خیلی از باشگاه‌ها بابت پرداخت حقوق نفرات تیم هایشان سود خواهند کرد ولی خب از طرف دیگر بازیکنان تیم ها ضرر می‌کنند البته آنها هم حق دارند چون یک سال از عمرشان را برای یک تیم صرف کرده اند. در این میان تیم‌های میان جدولی که نه خطر سقوط دارند و نه شانس قهرمانی به صرف شان است که مسابقات را برگزار کنند برای همین هم دنبال لغو بازی ها هستند.

* پیشنهاد شما چیست؟

- به اعتقاد من اگر می‌خواهند لیگ را نیمه کاره رها کند بهتر از پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کرده و تیم های بعدی در جدول سهمیه ایران در لیگ قهرمانان باشند. البته همین سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در جام حذفی هم حضور دارند.

* اما برخی تیم ها اعلام کردند که بازیکنان یا اعضای کادر فنی‎شان دچار کرونا شده اند؟

- به نظر من آنهایی که چنین ادعایی می‌کنند باید مدارک و تست‌های آزمایشی شان را به تایید فدراسیون پزشکی ورزشی برسانند. چون ممکن است یک تیم برای اینکه از لیگ کنار بکشد، جوی راه بیندازد که مثلاً ما نگران کرونا هستیم. بنابراین بهتر است که آزمایش‌های مثبت اعلام شده به تایید فدراسیون پزشکی ورزشی برسد. از طرفی تیم هایی که اعضای کادر تدارکات و یا عکاس شان دچار کرونا شده که مشکلی برای بازی ندارند. خود بازیکنان هم می‌توانند کارهای تدارکاتچی را انجام داده و مثلاً یکی شیشه آب دست هم تیمی شان بدهند. من حتی فکر می کنم می توان بازی ها را با حضور تماشاگر برگزار کرد.

* چطور؟

- وقتی ما در فروشگاه‌ها و یا مترو کنار هم می ایستیم، نمی‌توانیم روی صندلی‌های ورزشگاه دوتا در میان بنشینیم؟

* شنیده اید در بین تیم‌های لیگ برتری برخی با قهرمانی پرسپولیس موافق هستند؟

- به نظر من این فصل پرسپولیس برای لیگ برتر حکم ارّه را پیدا کرده است. اگر عقب برود یا جلو برود همه را می‎برد! نگرانی بابت قهرمانی پرسپولیس نیست اگر لیگ برگزار شود ما قهرمان می شویم اگر هم برگزار نشود باز هم ما به عنوان قهرمان اعلام خواهیم شد. پس پرسپولیس ضرر نمی‌کند فقط یکی دو تیم هستند که از این بابت مخالفت می کنند که اگر قرار بر رأی‎گیری باشد آنها اصلاً به حساب نمی‌آیند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان