فریم ورک دروپال ۹ در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

طبق وعده قبلی تازه ترین نسخه سیستم مدیریت محتوای متن باز دروپال که جامع ترین نسخه آن نیز به شمار می رود منتشر شد

فریم ورک دروپال 9 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

طبق وعده قبلی تازه ترین نسخه سیستم مدیریت محتوای متن باز دروپال که جامع ترین نسخه آن نیز به شمار می رود منتشر شد. دروپال 9 طیف وسیعی از تازه ترین امکانات را برای توسعه دهندگان و کاربران به همراه دارد و اگر می خواهید اهمیت این سیستم را بهتر درک کنید بد نیست اشاره کنیم که از هر 30 وبسایت در دنیا یکی از آنها از جمله وبسایت هواپیمایی لوفتهانزا، کمیسیون اروپا، پزشکان بدون مرز، ناسا، مراسم گرمی و دانشگاه استنفورد بر بستر پلتفرم دروپال توسعه یافته است.

دروپال 9 آنطور که در بیانیه های خبری شرکت توسعه دهنده اش آمده ساخته شده تا دیتاهای بیشتری را در حجم بالاتر مدیریت کند و به راحتی با پلتفرم های دیگر یکپارچه سازی شود و همزمان موانع پیش رو برای کاربران جدید دروپال را از میان بردارد.

از جمله مشخصه های این نسخه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به روز رسانی راحت از دروپال 8 به 9
  • تازه ترین به روز رسانی فریم ورک ها، ابزارها و انجین ها (شامل Symfony، Composer، Twig، PHP و CKEditor)
  • امکان بهره مندی از پشتیبانی پچ های امنیتی بعد از نوامبر 2021
  • پشتیبانی آپدیت های جزئی که در آینده منتشر می شوند از دروپال 9
  • تم کاملا جدید و مدرن به نام Olivero برای دروپال 9.1
  • بسیاری امکانات هیجان انگیز دیگر

دروپال یک پلتفرم مدیریت محتواست که از سال 2000 فعالیت خود را آغاز کرد. این پلتفرم برای پایه زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. البته استفاده از این پلتفرم تا سال 2003 آنقدر زیاد نبود تا بتواند توسعه‌دهندگان و کاربران را ترغیب کند. البته این پلتفرم اکنون توسط 1.3 میلیون کاربر استفاده می‌شود و 2.3 درصد از محتوای اینترنت نیز بر پایه پلتفرم دروپال توسعه داده شده است.

نسخه استاندارد این پلتفرم به عنوان هسته دروپال شناخته می‌شود ویژگی‌های کاربردی مناسبی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های پلتفرم مدیریت محتوا می‌توان به منوی ثبت نام کاربران مدرن و ساده، مدیریت منو‌ها، شخصی‌سازی برگه‌ها و فید RSS اشاره کرد. این پلتفرم از تم‌های متنوعی هم پشتیبانی می‌کند و کاربران و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از تم‌های خودشان بهره ببرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان