روغن ارده کنجد فرادید
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
روغن ارده کنجد فرادید
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها

همۀ آن چیزی که برای ساخت فروشگاه آنلاین نیاز داری

«قصد فروش فلان محصول را دارم؛ اما نمی‌دانم سایت به‌درد آن می‌خورد یا نه؟! اگر نتوانستم بفروشم، چه؟ نمی‌خواهم هزینه‌ای که خرج می‌کنم، از دست برود.»

همۀ آن چیزی که برای ساخت فروشگاه آنلاین نیاز داری

این یکی از پرتکرارترین سؤالاتی بود، که از ما می‌پرسند. یکی قصد فروش محصولات چرمی دارد، یکی می‌خواهد با کمک سایت مصالح ساختمانی بفروشد. یکی دیگر قصد داشت تعدادی فایل آموزشی در سایت بگذارد. اخیرا یکی از مشتریان می‌خواست ترشی خانگی در سایت بفروشد.

همۀ این‌ها گزینه‌هایی برای فروش آنلاین است. هر چیز دیگری که بتوانید آن را فیزیکی بفروشید، در سایت هم می‌شود فروخت. فقط قبلش بهتر است، بررسی کنید که آیا در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌شود؟ برای این کار می‌توانید از دو ابزار گوگل ترندز Google Trends و کیورد پلنر Keyword Planner استفاده کنید. بررسی کنید که آیا برای عبارت‌های مربوط به محصول، جستجو وجود دارد یا نه؟

مثلا یک نمونه از آن را در ادامه توضیح می‌دهیم. سپس طراحی سایت فروشگاهی را به شما آموزش می‌دهیم. 

راه اندازی فروشگاه محصولات چرمی گزینه مناسبی است؟

برای اینکه بدانید راه اندازی فروشگاه اینترنتی چرم خوب است یا نه، چند نمونه از کیوردهای مرتبط با آن را بررسی کردم. نتایج این بود:

کیف چرم مردانه = 590

کفش چرم زنانه = 390

کیف چرم = 1000

دستنبد چرم مردانه= 720

همین اعداد به ما می‌گوید، که برای محصولات چرمی مشتری زیادی در اینترنت وجود دارد. برای تأمین محصول هم می‌توانید خودتان تولید کننده باشید، یا اینکه آن را از تولید کنندگان بخرید و در سایت بگذارید. 

پس برای انتخاب محصول وسواس زیاد به خرج ندهید. کمی به دور و برتان نگاه کنید. ببینید مردم چه نیازهایی دارند؛ از چه محصولاتی استفاده کنند. یا اینکه دیجی کالا را باز کنید؛ یکی از محصولات آن را انتخاب کنید. حتی اگر خودتان هم نخواهید محصول خاصی بفروشید، یک روش دیگر برای کسب درآمد وجود دارد! بیایید تا راجع به آن صحبت کنیم. 

کسب در آمد با کمک همکاری در فروش

شاید به هر دلیلی خودتان نخواهید سایت داشته باشید. مثلا محصولی برای ارائه ندارید، حوصله دردسرهای ارسال و تامین محصول را ندارید؛ یا اینکه تجربه زیادی در فروش آنلاین ندارید. بهترین پیشنهاد با این شرایط، همکاری در فروش است. 

یعنی به جای اینکه محصول خودتان را بفروشید، محصول دیگران را معرفی کنید و بفروشید. یک محصول را انتخاب می‌کنید. سایت را راه اندازی می‌کنید. محصول را در سایت گذاشته و سایت رو سئو می‌کنید. هر مشتری که محصول را می خرد، بخشی از سود آن به شما می رسد. یکی از فروشگاه هایی که این امکان را دارد، فروشگاه دیجی کالاست.

البته اگر به دنبال درآمد بالا هستید، بهتر است خودتان صاحب یک فروشگاه باشید. نترسید؛ اصلا کار سختی نیست. در ادامه به شما یاد می‌دهیم چطور این کار را انجام دهید. 

روشی ساده برای ساخت فروشگاه اینترنتی

2

فرض می‌کنیم که الان می‌دانید چه محصولی را می‌خواهید بفروشید. خب حالا باید ویترینی برای فروش این محصول داشته باشید. برای ساخت ویترین یا همان سایت فروشگاهی سه روش وجود دارد:

1. طراحی سایت اختصاصی؛ صفر تا صد آن کدنویسی می‌شود

2. طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس؛ نیاز به آموزش دارد

3. طراحی سایت با کمک فروشگاه ساز؛ همه چیز آماده است و هزینه زیادی هم ندارد

آموزش دو روش اول زمان زیادی می‌برد و در یک مطلب نمی‌شود توضیحش داد. اما مورد سوم که ساده‌ترین روش ساخت سایت است، چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. فقط به شرطی اینکه همین الان با ما پیش بروید. 

یک نمونه از این فروشگاه سازها، پرتال است که چند سال پیش توسط یک تیم حرفه‌ای طراحی شده است. قبل از هر چیز یک سایت در فروشگاه ساز پرتال ایجادکنید. 

ساخت فروشگاه اینترنتی

بعد از ساخت سایت، وارد پنل مدیریتی می‌شوید. در این صفحه همه چیز شفاف است. تعدادی ویدیوی آموزشی می‌بینید. تقریبا هر سؤال و ابهامی داشته باشید؛ با همین ویدیوها حل می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. 

بعد از اینکه یک قالب دلخواه و مناسب برای فروشگاه انتخاب کردید، محصول را در سایت بگذارید. جزییات بیشتر در «آموزش ساخت فروشگاه» گفته شده است. پیشنهاد می‌کنم، آن را هم مطالعه کنید. 

چگونه فروش محصول در سایت را افزایش دهم؟

3

خب حالا که سایت را راه انداختیم. چطور بفروشیم؟ 

ساخت سایت کار سختی نیست؛ تلاش شما بعد از آن شروع می‌شود. برای فروش محصول، تنها ظاهر زیبای سایت کافی نیست. باید یک سری نکات را رعایت کنید. از جمله اینکه: 

  • مسیر خرید مشتری را مشخص و تا حد ممکن ساده کنید 

  • توضحات کاملی برای محصول بنویسید

  • هزینه های اضافی را همان ابتدا به مشتری بگویید

  • اعتماد مشتری را به دست آورید؛ اصلی ترین راهش گرفتن اینماد برای سایت است

  • تجربه خرید را برای مشتری شخصی سازی کنید: مثلا در ایمیل‌ و پیام‌ها از اسمش استفاده کنید؛ محصولات محبوب و مورد علاقه‌اش را بعدا به او نشان دهید. 

همۀ فروشگاه‌های پرفروش و محبوبی که می‌بینید اگر دقت کنید، همین معیارها را دارند. پس شما هم می‌توانید یکی از آن‌ها شوید. 

چند روش برای ارسال محصول وجود دارد؟

4

وقتی مشتری محصول شما را سفارش می‌دهد، باید به نحوی محصول را به دستش برسانید. به‌طور کلی برای ارسال محصول سه راه دارید:

1. خودتان محصول را به‌دست مشتری برسانید

2. از سرویس پستی استفاده کنید

3. از پیک استفاده کنید

هزینه این سه مورد متفاوت است. همچنین کاربرد آن ها هم یکی نیست. مثلا اگر تازه می‌خواهید کارتان را شروع کنید و سفارش زیادی ندارید، می‌توانید خودتان محصولات را برای مشتری ببرید. اما بعد از مدتی که حجم سفارشات زیاد می‌شود باید از دو روش دیگر استفاده کنید.

اگر بخواهید محصول را به شهرهای دیگر ارسال کنید، از پست استفاده کنید. اما اگر بخواهید سفارشات شهر خودتان را به دست مشتری برسانید، از پیک هم می‌توانید استفاده کنید. یا اینکه اگر محصولات‌تان آسیب پذیر است بهتر است از پیک استفاده کنید. راستی هزینه آن روی قیمت محصول محاسبه می‌شود. 

بعضی از افراد می‌پرسند: قیمت محصولم آنقدر بالا نیست که استفاده از پست برایم به‌صرفه باشد؛ چه کنم؟

بهترین کار این است که برای مقدار سفارش حداقل مشخص کنید. یعنی به‌جای خرده فروشی، عمده بفروشید. این هم از ارسال محصول؛ دیگر چه دغدغه‌ای برای راه اندازی فروشگاه دارید؟ 

راستی هر جای کار با سیستم هم به مشکل بخورید، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 از تماس بگیرید.

این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر