بررسی مهاجمان خارجی تیم‌های مدعی

استقلال؛ خوش‌ شانس‌ترین

خرید بازیکن خارجی علاوه بر کارنامه بازیکنان، مقداری شانس هم نیاز دارد زیرا بسیاری از بازیکنان مطرح بوده‌اند که نتوانسته‌اند در لیگ ایران جواب دهند؛ در این بین باشگاه استقلال را می‌توان خوش‌شانس‌ترین مدعی لیگ نامید زیرا دیابته با عملکرد خوب در گلزنی و بدون حاشیه خط حمله آبی‌ها را تضمین کرده است.

استقلال؛ خوش‌ شانس‌ترین

به گزارش ایسنا، چند روز پیش باشگاه پرسپولیس قرارداد آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی خود را فسخ کرد تا او پس از یک دوره ناموفق در تراکتور و فوتبال ایران، در پرسپولیس هم ناموفق باشد و به نوعی خرید خارجی خوبی برای خط حمله پرسپولیس به حساب نیاید. علاوه بر استوکس، دیگر مهاجمان خارجی تیم‌های مدعی لیگ، فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند و تنها شیخ دیاباته استقلال بوده که از همه لحاظ برای تیمش مثمر ثمر واقع شده است.

پرسپولیس؛ یکی بدتر از دیگری

صرنشین فعلی لیگ نوزدهم در این فصل از 3 مهاجم خارجی بهره برد که آمار آن‌ها یکی بدتر از دیگری بود. جونیور براندائو، کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس 3 مهاجم خارجی این فصل پرسپولیس بودند که روی هم هیچ گلی برای سرخپوشان به ثمر نرساندند و مهاجم نیجریه‌ای تنها یک بار موفق شد در داربی پایتخت پاس گل بدهد. این آمارهای ناامیدکننده باعث شد باشگاه پرسپولیس در نیم‌فصل عذر برندائو و چند روز پیش هم عذر استوکس را بخواهد و این احتمال وجود دارد تا اوساگونا هم از فهرست تیم کنار گذاشته شود.

تراکتور؛ گران و کم فایده

تیم متمول تبریزی هم خریدهای خارجی خوبی در خط حمله نداشت و 3 بازیکن خارجی این فصل تراکتور روی هم 3 گل برای قرمزهای آذربایجان به ثمر رساندند. کوین فورچونه که به گفته باشگاه تراکتور، گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است در 10 بازی تنها یک گل برای تیمش به ثمر رساند و در نیم‌فصل هم قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد. عکاشه حمزاوی، مهاجم پیشین تیم ملی الجزایر جایگزین مهاجم فرانسوی شد اما او هم تاکنون یک گل برای تیمش به ثمر رسانده و حالا به دنبال ترک تراکتور و ایران است. دیگر بازیکن هجومی و خارجی تراکتور یعنی ویلیان میمبلا هم عملرد خوبی برای شاگردان الهامی نداشته و در 11 بازی تنها یک گل به ثمر رسانده است.

شهرخودرو؛ 2 مهاجم بدون گل زده

تیم مشهدی در این فصل از 2 مهاجم خارجی یعنی کارلوس چاواریای نیکارگوئه‌ای و میرو اسلاوف اوکراینی بهره برد که این 2 مهاجم هنوز نتوانسته‌اند برای تیم خود گلزنی کنند. البته چوچو پس از انجام 12 بازی از شهرخودرو جدا شد و جای خود را به اسلاوف داد اما مهاجم اوکراینی هم هنوز نتوانسته قابلیت‌های خود را نشان دهد و برای تیم سرآسیایی گلزنی کند.

سپاهان؛ گلزن پرحاشیه

استنلی کی‌روش تنها مهاجم خارجی سپاهان است که توانسته در این فصل هم مانند فصل گذشته عملکرد خوبی برای تیمش داشته باشد. البته این مهاجم برزیلی هنوز نتوانسته همانند فصل پیش ستاره اول تیمش باشد اما عملکرد خوب او در گلزنی باعث شده تا حواشی مختلف او در این فصل مانند مصدومیت و محرومیت‌هایش دیده نشود. کی‌روش برزیلی تاکنون با 7 گل در رده هشتم بهترین گلزنان لیگ نوزدهم قراردارد و تنها 3 گل با صدر جدول گلزنان فاصله دارد.

استقلال؛ جواهری چون دیاباته

مهاجم اهل مالی استقلال که چند روز پیش به تهران بازگشت، بهترین مهاجم خارجی فصل تا هفته بیست و یکم است. مهاجم 8 گل آبی‌ها که زوج خوبی را با قائدی در خط حمله استقلال ساخته کمی با بدشانسی مواجه شد و اگر پیش از داربی گرفتار مصدومیت نمی‌شد می‌توانست در صدر جدول گلزنان با عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو رقابت کند. مهاجم کم‌حاشیه استقلال باوجود مشکلات مالی که با این باشگاه دارد، به تیمش متعهد است و استقلال را در روزهای سختش تنها نگذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان