رئیس کل امور مالیاتی کشور:

۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

ایسنا/لرستان رئیس کل امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را کاری مجرمانه و غیرقانونی دانست و از وجود بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور خبر داد.

45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش ایسنا، امیدعلی پارسا امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر مؤدیان تا پایان تیرماه کل اصل بدهی مالیاتی را پرداخت کنند 90 درصد برای بخش تولید و 80 درصد برای بخش غیر تولید معافیت در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ماه‌های بعد این میزان معافیت دو درصد، دو درصد کاهش پیدا می‌کند.

پارسا ادامه داد: امسال بحث هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان اصلی‌ترین کار دنبال می‌کنیم که همه اطلاعات و داده‌های اقتصادی در همه دستگاه‌های اقتصادی در اختیار ما قرار می‌گیرد و سازمان با این اطلاعات واقعی مالیات را تعیین می‌کند.

رئیس کل امور مالیاتی کشور افزود: دنبال این هستیم تحت عنوان اجرای ماده 97 با حذف مالیات علی‌الرأس برای مشاغل از مؤدیان اطلاعات را بگیریم و با اطلاعات موجود در سازمان تطبیق می‌دهیم که امیدواریم قسمت اعظم آن مورد تائید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: الکترونیکی کردن کل امورات در دستور کار قرار دارد.

پارسا با اشاره به اینکه مجموعه تصمیماتی برای شرایط کرونایی توسط سران سه قوه اتخاذ و ابلاغ شده، عنوان کرد: بر این اساس مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا دو ماه تمدید شده بنابراین اظهارنامه مشاغل تا پایان مرداد و اظهارنامه کارگاه‌ها تا پایان شهریورماه فرصت ارایه دارد.

وی افزود: مجموعه سیاست‌ها این است که بخش‌هایی که از کرونا آسیب بیشتری دیدند مورد حمایت و توجه ویژه هستند و بخش‌هایی که آسیب ندیدند یا کمتر بوده مالیات خود را طبق روال گذشته پرداخت کنند.

پارسا بیان کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال روند وصول مالیات کشور با تمرکز بر طبقات بالاتر درآمد در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه فرار مالیاتی خط قرمز ماست و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: به عنوان یکی از اصول طرح وصول با اصول دنبال می‌شود و بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات صوری ابلاغ شده و در آن مجموعه خیلی زود به نتیجه می‌رسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان