توافق اوپک پلاس برای تمدید یک ماهه کاهش فعلی تولید

منابع آگاه خبر دادند که عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش تولید گروه اوپک پلاس به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز به مدت یک ماه دیگر به توافق اولیه رسیدند.

توافق اوپک پلاس برای تمدید یک ماهه کاهش فعلی تولید

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اوپک پلاس به رویترز اظهار کردند که این دو تولیدکننده بزرگ ضمن توافق اولیه در خصوص تمدید یک ماهه کاهش تولید در سطح فعلی، فشار روی کشورهایی که پایبندی ضعیفی به توافق کاهش تولید نفت داشته‌اند را افزایش خواهند داد.

یک منبع آگاه اوپک اظهار کرد: هرگونه توافق درباره تمدید کاهش تولید مشروط به این خواهد بود که کشورهایی که به طور کامل به سهمیه کاهش تولید در ماه مه عمل نکرده‌اند، در ماه‌های بعد با کاهش بیشتر تولید به جبران عملکرد ضعیفشان در ماه گذشته بپردازند.

اوپک و متحدانش در واکنش به نابودی تقاضا بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمتها، اوایل آوریل با کاهش تاریخی تولید به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز موافقت کردند.

طبق توافق اولیه اوپک پلاس که 23 کشور در آن حضور دارند، مقرر شد که تولید نفت به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز در طول ماه‌های مه و ژوئن کاهش داده ‌شود و سپس محدودیت عرضه تا پایان سال 2020 به 7.7 میلیون بشکه در روز و از سال 2021 تا سه ماهه اول سال 2020 به 5.8 میلیون بشکه در روز تسهیل ‌شود.

اکنون اوپک و متحدانش سرگرم مذاکره هستند تا به جای تسهیل تدریجی کاهش تولید پس از ژوئن، همچنان به کاهش تولید در سطح فعلی در ژوییه ادامه دهند.

این گروه همچنین پس از پیشنهاد الجزایر که ریاست دوره ای اوپک را برعهده دارد، در حال بررسی برگزاری دیدار آنلاین خود در چهارم ژوئن به جای تاریخ نهم و دهم ژوئن است که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اوپک اظهار کرده‌اند که برگزاری دیدار اوپک پلاس در چهارم ژوئن به پایبندی اعضا مشروط است و مذاکراتی درباره چگونگی اعمال معیار برای کشورهایی که به طور کامل به کاهش تولید عمل نکرده‌اند و نحوه جبران این تولیدکنندگان در ماه‌های آتی، وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان