معرفی چند کتاب که دید شما را به زندگی تغییر می دهد

قدرت کتاب ها تنها در این نیست که ما را از دنیایی به دنیای دیگر ببرند بلکه آن ها قادرند اصلیت ما را نیز تغییر دهند

معرفی چند کتاب که دید شما را به زندگی تغییر می دهد

معرفی چند کتاب که دید شما را به زندگی تغییر می دهد

قدرت کتاب ها تنها در این نیست که ما را از دنیایی به دنیای دیگر ببرند بلکه آن ها قادرند اصلیت ما را نیز تغییر دهند. همه ما این لحظه را تجربه کرده ایم که وقتی کتابی را به اتمام می رسانیم گویی کاملا تغییر کرده ایم. ما در بدونیم لیستی از چند کتاب آورده ایم که قادر هستند در طرز فکر شما پس از خواندنشان انقلابی ایجاد کند. کتاب جالبترین روش برای حس کردن خود جدیدتان است.

معرفی کتاب

چندشاخه گل برای الجرنون اثر دانیل کیز

چارلی شخصیت اصلی داستان هوش بسیار ضعیفی دارد. چارلی قبول می کند که یک جراحی آزمایشی مغز روی او انجام شود. این جراحی باعث تیز هوشی او می شود اما آیا او دیگر زندگی شادی خواهد داشت؟ آیا تیزهوشی لازمه منحصر به فرد بودن یک انسان است؟

معرفی کتاب

1984 اثر جورج اورویل

این کتاب سیستمی که در آن آزادی فردی نفی شده است را منعکس می کند. همه استعدادها بر یک اندیشه پیچیده (کنترل کامل همه اشخاص) متمرکز شده اند. در این کتاب جامعه به دلیل بردگی ذهنی نوعی احمق محسوب می شود. این جامعه توسط یک فرد اسطوره ای به نام Big Brother کنترل می شود.

معرفی کتاب

هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی

این رمان درباره دو زن است که هردوی آن ها به دلیل اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده است بسیار رنج برده اند. این دو زن در دو دنیای کاملا متفاوت زندگی می کردند که اگر جنگ نمی شد هیچوقت از هم گذر نمی کردند. اکنون آن ها برای زنده ماندن باید با هم زندگی کنند.

معرفی کتاب

فنج طلایی اثر دونا تارت

شخصیت اصلی این داستان تئو دکر”Theo Decker” است که به طور معجزه آسایی از یک تصادف جان سالم به در می برد. او در این تصادف مادرش را از دست می دهد. در ابتدا او مجبور بود که با خانواده دوستش زندگی کند. سپس پدر مقروضش که او را رها کرده بود باز می گردد و اوضاع را بدتر می کند. تنها چیزی که او را تسلی می دهد یک اثر هنری هلندی است که از یک موزه تهیه کرده است.

معرفی کتاب

شاهزاده دزدان اثر چاک هوگان

شخصیت های این داستان روبرز و کلر کیسی هستند. روبرز دست به سرقت یک بانک می زند و کلر کیسی مدیر بانک را برای امنیت خود گروگان می گیرد. او عاشق کلر می شود و برای به دست آوردن او تمام تلاشش را می کند. ماسک خود را بر می دارد و سلاحش را کنار می گذارد اما مشکلی که در داستان هست کاراگاهی است که همین حس را به کلر دارد.

معرفی کتاب

پرواز بر فراز آشیانه فاخته اثر کن کیسی

شخصیت داستان به نام راندل پاتریک مک مورفی برای این که به زندان نرود خود را به جنون می زند و وارد یک بیمارستان روانی می شود. میلرد راچد سرپرستار بیمارستان است که همه بیماران باید خشونت و بی رحمی های او را می پذیرفتند. اما مک مورفی از این رفتار او متعجب است و سعی در تغیراتی در بیمارستان دارد.

معرفی کتاب

محاکمه اثر فرانس کافکا

زمان می گذرد و رژیم های سیاسی تغییر می کنند. اما یک داستان وجود دارد که ثابت می ماند و آن داستان عجیب، جذاب، ترسناک و نامعقول محاکمه است. این داستان درباره مردی است که به جرمی که نه برای خودش و نه برای خواننده مشخص نمی شود مجازات می شود معرفی کتاب

تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

این کتاب داستان زندگی دراماتیک دوریان گری مردی است که قربانی آرزوی جوانی همیشگی و افکار متناقض دوستش لرد هنری وتون می شود.

معرفی کتاب

هملت اثر ویلیام شکسپیر

در یک کاخ سلطنتی دانمارکی در السینور روح پادشاهی که به طور مرموزی به قتل رسیده است بارها مشهود می شود. وقتی خبر به گوش شاهزاده دانمارک هملت می رسد خودش را به آنجا می رساند تا با چشمهای خود روح پدر مقتولش را ببیند. روح پدرش به او می گوید که توسط عمویش به قتل رسیده است و از او می خواهد که انتقام خونش را بگیرد.

معرفی کتاب

صبحانه در تیفانی اثر ترومن کاپوتی

این کتاب درباره دوستی یک ساله یک راوی بدون نام و “هالی گولیتلی” است. هالی یک دختر 10 ساله است که بامردان ثروتمند زیادی در ارتباط است و آرزو می کند که روزی با یکی از آن مردان ثروتمند ازدواج کند. او عقایدش را در رابطه با زندگی نیویورک با راوی داستان سهیم می شود.

معرفی کتاب

تهوع اثر ژان پل سارتر

تهوع ماهیت وجود مردمی است که در فشار زندگی گیر افتاده اند و به واقعیتی دلگیر، ظالم و عجیب پناه می برند. تهوع شکست در عشق و اعتماد و درک نکردن دیگران است. این کتاب جنبه دیگر یاس و ناامیدی است که انسان را آزاد می سازد. اما شخصی که از تنهایی به ستوه آمده است باید با این آزادی چه کند؟

معرفی کتاب

بازی مهره های شیشه ای اثر هرمان هسه

این کتاب برای هر خواننده یک الهام محسوب می شود. این داستان درباره کشوری است که محل زندگی دانشمندان با استعداد و مردان هدف محور است. همه موسسات این کشور توسط بازی مهره های شیشه ای قانون گذاری شده اند که ترکیبی از مخلوقات پیچیده ذهن بشر است.

معرفی کتاب

مرد نامرئی اثر هربرت جورج ولز

این داستان درباره اختراع پیچیده شخصیت اصلی داستان فیزیکدان جوان و باهوش است که در رویای یک قدرت فرا طبیعی است. اما این جوان با اختراعش در جامعه مورد آزار و اذیت و ناسپاسی قرار می گیرد.

معرفی کتاب

هرگز رهایم مکن اثر کازوئو ایشی گورو

کتی، روث و تامی در یک پانسیون بزرگ می شوند. این سه دوست در مدرسه به نقاشی و مطالعه می پردازند. روزی این سه دوست در می یابند که برای نجات بیماران خلق شده اند. اما با این سرنوشت خودشان کنار آمدند.

معرفی کتاب

سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ

گروهی از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در می برند و خودشان را در یک جزیره دورافتاده تنها می یابند. هیچ کمکی آنجا نیست و باید خودشان را با این محیط جدید وفق بدهند.

معرفی کتاب

گهواره گربه اثر کورت ونه گات

این کتاب چهارمین رمان کورت ونه گات است که درباره اختراع رعب انگیز فیزیکدانی به نام فلیکس هونیکر است. اختراع او “آیس ناین” نام دارد که بشریت را به نابودی می کشاند.

معرفی کتاب

آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

داستان آرزوهای بزرگ درباره پسر یتیمی به نام پیپ است که توسط خواهر خانم مسنی بزرگ می شود. زندگی پیپ پس از برخورد با یک مجرم فراری در حیاط کلیسا و کمک به او تغییر می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر