رکورد مرگ بر اثر کرونا ظرف ۲۴ساعت در مکزیک و برزیل

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آمریکای لاتین کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. بر اساس آمار مقامات رسمی دو کشور مکزیک و برزیل تعداد کشته شدگان بر اثر بیماری کووید 19 ظرف یک روز (از سوم تا چهارم ژوئن) بالاترین حد در تمامی دوران شیوع کرونا بوده است.

بنا بر آمار به روز شده سایت "ورلدامتر" در مکزیک مجموعا تاکنون 12 هزار و 545 نفر در اثر بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند. تنها در 24 ساعت 1100 مرگ جدید بر اثر این بیماری ثبت شده ‌است که 470 مورد بیشتر از روز قبل است. همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال حاضر در مکزیک 105 هزار و 680 نفر است.

به رغم آمار تصاعدی ابتلا به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دولت مکزیک در آغاز هفته جاری برخی محدویت‌های اعمال‌شده برای مقابله با کرونا را لغو کرد. به عنوان مثال برخی از کارهای خدماتی غیر ضروری می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

رییس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از یک "وضعیت جدید" سخن گفته که کشورش باید خود را برای آن آماده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در برزیل نیز بنا بر اعلام مقامات دولتی، در ظرف یک روز 1350 نفر در اثر بیماری کووید 19 جان باخته‌اند. این تعداد فوت‌شده در عرض یک روز تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.

بنا بر آمار ورلدامتر تعداد فوت‌شدگان بر اثر کووید 19 در برزیل به 34 هزار و 39 نفر رسیده و بیش از 615 هزار تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بدین ترتیب برزیل پس از آمریکا دومین کشور از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان است.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی هنوز به نقطه اوج ابتلا به کرونا نرسیده‌اند.

با این حال رییس‌جمهور برزیل همچنان به سختی مقابل برقراری محدودیت برای مبارزه با کرونا مقاومت می‌کند. او همواره مخالف برقراری محدودیت خروج از خانه بوده و کرونا را تنها "یک گریپ ساده" می‌نامد.

در برخی از مناطق کشور، مقامات محلی به صورت خودسرانه اقدام به برقراری برخی محدودیت‌ها کرده‌اند. به عنوان مثال در استان باهیا از روز چهارشنبه خروج از خانه ممنوع شده است.

به گزارش دویچه‌وله، هم در برزیل و هم در مکزیک تعداد واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از آمار اعلام‌شده است چرا که هیچ یک از این دو کشور از تجهیزات کافی پزشکی برای انجام تست کرونا برخوردار نیستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان