ابراهیم شکوری:

پاسخ خودسرانه چند نفر فیفا را ناراحت کرد/ برخی در فدراسیون قصد پناهندگی دارند!

سرپرست سابق دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: تعدادی از افراد انگشت شمار به واسطه رانت های موجود در فدراسیون فوتبال به دنبال پناهندگی و مهاجرت هستند.

به گزارش مشرق، ابراهیم شکوری در خصوص اینکه فیفا 80 ایراد بزرگ به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد کرده و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر اظهار داشت: من از فدراسیون فوتبال جدا شده ام و اینکه دقیقا چه اطلاعی در مورد اساسنامه رخ داده اطلاع ندارم اما تا زمانی که من در فدراسیون حضور داشتم نمایندگان فیفا در فدراسیون فوتبال حاضر شده و یک سری توضیحاتی را در مورد اساسنامه کلی فدراسیون ها به ما ارائه کردند.

وی افزود: قرار بود بر اساس اطلاعات مسئولان فیفا ما اساسنامه را اصلاح کنیم که در همان زمان آقای تاج از سمت خود استعفا کردند و با توجه به شرایط جسمانی او مجبور شدیم انتخابات را برگزار نکنیم  چون اساسنامه هم باید تغییر می کرد. متاسفانه در آن زمان من از فدراسیون جدا شدم و اطلاع دقیقی از تغییرات ندارم ولی فدراسیون جهانی فیفا می خواهد هیچ نهاد دیگری در فوتبال ورود و دخالت نکند تا شاهد اتفاقات عجیب و غریب نباشیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ واقعیت یا شیطنت؛ ایرادات فیفا به اساسنامه جدی است؟

تشکیل جلسات فشرده فدراسیون برای اصلاح اساسنامه

واکنش فدراسیون به شایعه تعلیق از سوی فیفا

دبیر کل اسبق فدراسیون در خصوص اینکه قبلا یک گروه از فیفا و ای اف سی برای اصلاح اساسنامه به تهران سفر کردند عنوان کرد: نمایندگان فیفا مطالبی که نیاز بود در اساسنامه لحاظ شود را عنوان کردند. فیفا 4 ایمیل بعد از این ماجرا به فدراسیون فوتبال زد که با توجه به شرایطی که در فدراسیون بود ایمیل ها به صورت خودسرانه پاسخ داده می شد.

وی ادامه داد:متاسفانه بدون اینکه روال اداری طی شود، نامه ها جواب داده می شد. هر نامه ای که به فدراسیون می رسد ابتدا به رئیس فدراسیون و سپس به دبیر کل فدراسیون ارجاع داده می شود. متاسفانه من از هیچ کدام از 4 نامه فیفا به فدراسیون فوتبال اطلاعی نداشتم و نامه ها از طریق اموری که خودشان صلاح دانستند پاسخ داده شد.

شکوری تاکید کرد: اینگونه نامه ها و پاسخ هایی که در آن ارائه شد باعث شد به مسئولان فیفا بر بخورد و حتی دیدید که انتخابات ما هم دچار مشکل شد. مثلا در نامه ها اشاره می شد که همه چیز درست می شود یا موارد را رسیدگی می کنیم.ما می دانستیم که قرار است اساسنامه اصلاح شود ولی آن 4 ایمیلی که از طرف فیفا ارسال شده بود وارد سیستم ما نشد و در اتوماسیون وجود نداشت. در حال حاضر هم افرادی که در فدراسیون حضور دارند می توانند اتوماسیون را بررسی کنند که آیا ایمیل ها وارد سیستم ما شده اند یا خیر.

وی در خصوص اینکه وی به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال نشست دبیران کل آسیای مرکزی دعوت شده است گفت: من عضو کمیته اعضای ای اف سی هستم و به عنوان دبیر کل به این نشست دعوت نشدم بلکه به عنوان یک عضو این کمیته به این مراسم فرا خوانده شده ام. البته آقای نبی بزرگ و پیشکسوت ما است و قطعا در این نشست حضور پیدا خواهد کرد. مطمئنا حضور 2 نفر از ایران در این جلسه می تواند به منافع ملی ما کمک کند.

دبیر کل اسبق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال مطمئن هستم آقای نبی با توجه به مشغله هایی که دارد از انتشار برخی اخبار اطلاع ندارد.متاسفانه برخی اخبار حاشیه ای که جنبه تسویه حساب دارد روی سایت فدراسیون فوتبال منتشر می شود و اگر شما به سایت فدراسیون فوتبال مراجعه کنید یک مطلب سطح پایین منتشر می شود آن هم بدون اینکه اطلاع داشته باشند.

شکوری یادآور شد: یکسری افراد در فدراسیون فوتبال حضر دارند که قبل از من، در زمان حضور من و بعد از من در آنجا حضور دارند که ما فوتبالی ها به آن ها لقب کوتوله می دهیم. این نفرات مداخله هایی در یکسری امروز می کنند که باعث می شود فوتبال ما درگیر شود. این نفرات بیشتر به فکر منافع شخصی خود هستند و آنها همان کسانی هستند که باعث شدند تا اساسنامه ما دچار مشکل شود. یکی از آنها به فکر بحث مهاجرت و اقامت خود است و  متاسفانه زمانی که می بینند یک فوتبالیست وارد فدراسیون شده و مورد وثوق فیفا و ای اف سی قرار گرفته ناراحت می شوند.

وی تاکید کرد: چه اشکالی دارد که آقای نبی در جلسه ای اف سی حضور داشته باشند یا چه اشکالی دارد من در آن نشست باشم؟ تعداد این نفرات، انگشت شمار در فدراسیون هستند ولی از نهادهای نظارتی می خواهم به این موضوعات ورود کنند. اینها چه کسانی هستند که منِ دبیر کل زورم به آنها نرسید، قطعا زور بعدی ها هم به آنها نخواهد رسید. این نفرات به واسطه رانت های موجود در فدراسیون به دنبال پناهندگی و مهاجرت هستند.این را هم بگویم من هیچ مشکلی با آقای نبی ندارم و مطمئنا دوست دارم در نشست 5 شنبه و جمعه تلاش می کنیم از منافع مالی دفاع کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان