ماهان شبکه ایرانیان

چند دستور پخت عالی برای روز عشق

چند دستور پخت عالی برای روز عشق

چند دستور پخت عالی برای روز عشق

پودینگ شکلاتی خامه ای

دستور پخت

مواد لازم

نصف پیمانه شکر دانه ریز

3 قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت

3 قاشق سوپ خوری کاکائو شیرین نشده

¼ قاشق چای خوری نمک

2 و نیم پیمانه شیر کم چرب

نصف پیمانه شیر تبخیر شده

56 گرم شکلات تلخ (60 الی 70 درصد) خرد شده برابر با حدود ¼ فنجان

1 قاشق چای خوری وانیل

روش تهیه

4 ماده اولیه را داخل یک تاوه با هم ترکیب کرده و با هم زن خوب هم بزنید. به تدریج شیر کم چرب و شیر تبخیر شده را به آن اضافه کنید. بگذارید تا در حرارت بالای گاز بجوشد و در عین حال با هم زن آن را هم بزنید. اکنون شعله گاز را کم کنید و بگذارید به مدت 1 دقیقه آهسته بجوشد. از روی شعله گاز برداشته و شکلات را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود. در نهایت وانیل را اضافه کنید. 2/3 قالب های پودینگ (رمکین) را از مواد پر کنید و بگذارید 4 ساعت خنک شوند. سپس پلاستیک را برداشته و میل کنید.

کلوچه کاکائویی

دستور پخت

مواد لازم

1 پیمانه آرد همه منظوره

¼ قاشق چای خوری بکینگ پودر

1/8 قاشق چای خوری نمک

5 قاشق سوپ خوری کره

7 قاشق سوپ خوری کاکائو شیرین نشده

2/3 پیمانه شکر دانه ریز

1/3 پیمانه شکر قهوه ای

1/3 پیمانه ماست کم چرب

1 قاشق چای خوری پودر وانیل

اسپری پخت یا روغن

روش تهیه

ابتدا فر را در دمای 350 درجه گرم کنید

آرد را با قاشق داخل یک پیمانه ریخته و سطح آن را با چاقو صاف کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. کره را داخل تاوه آب کنید و داخل پودر کاکائو و شکر بریزید. سپس ماست و وانیل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. مواد خشکی را که با هم ترکیب کرده بودید را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. اکنون یک قاشق سوپ خوری از مواد را برداشته سطح آن را صاف کنید و از فاصله 5 سانتیمتری روی کاغذهایی که با اسپری پخت یا روغن چرب کرده اید بریزید. سپس مواد را داخل فر با دمای 350 درجه به مدت 8 الی 10 دقیقه قرار دهید. پس از 2 الی 3 دقیقه که کلوچه ها خنک شدند آن ها را از سینی فر بردارید.

کرم شکلاتی

دستور پخت

مواد لازم

2 عدد تخم مرغ

2 و نیم پیمانه شیر کم چرب

¾ پیمانه شکر

¼ پیمانه کاکائو شیرین نشده

1/8 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری پودر وانیل

113 گرم شکلات نیمه شیرین خرد شده

روش تهیه

فر را روی دمای 350 درجه گرم کنید

تخم مرغ ها را داخل ظرفی ریخته و با هم زن خوب هم بزنید و کنار بگذارید. شیر، شکر، کاکائو و نمک را داخل تاوه روی حرارت پایین هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به مدت 3 دقیقه مواد را خوب هم بزنید. سپس وانیل و شکلات را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکلات حل شود. اکنون ¼ پیمانه از مواد داغ را به آرامی به تخم مرغ ها اضافه کنید و با هم زن هم بزنید. ترکیب تخم مرغ را به ترکیب شیر داخل تاوه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. اکنون که مواد آماده شده اند آن ها را داخل 8 عدد ظرف رمکین مخصوص فر ریخته و ظروف را داخل تاوه قرار دهید و به اندازه 2/5 سانتیمتر آب داخل تاوه بریزید. سپس تاوه را داخل فر با دمای 350 درجه به مدت 35 دقیقه قرار دهید. چاقو را داخل مواد فرو کنید اگر به چاقو نچسبید از فر بیرون بیاورید بگذارید سرد شود سپس به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان