عنابستانی: دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 18 خرداد) در جلسه علنی و پس از ارائه گزارش دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت:در حوزه مالیات اشکالی برای درآمد‌های مالیاتی از سوی دولت وجود دارد که این مالیات‌ها یا مالیات مستقیم مردم است و یا مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: 58 درصد درآمد‌های مالیاتی مستقیم است و 19 درصد از این مالیات‌ها مالیات بر ارزش افزوده که هر دوی این روش‌ها به تولید فشار می‌آورد و منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد که در نهایت هم تورم را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت:‌دولت باید از طریق مالیات بر زمین، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر سود سپرده، مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس، مالیات بر معادن، درآمد‌های مالیاتی‌اش را افزایش دهد نه اینکه از همین دو راه درآمد کسب کند.

عنابستانی گفت:‌متاسفانه در حال حاضر از سرمایه‌های مولد مالیات گرفته می‌شود در حالی که باید از سرمایه‌های راکد مالیات بگیرند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بورس کار خوبی است، ولی به نظر می‌رسد دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند که همین کار حباب ایجاد کرده است و این در حالی است که مردم این تصور را می‌کنند که می‌تـوانند سود زیادی از بورس کسب کنند و البته اگر حباب بورس بترکد تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی برای کشور به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه قیمت دلار اکنون 17350 تومان است گفت: وزیر اقتصاد اعلام کرده قیمت ارز در حال حاضر کنترل شده است و این در حالی است که اگر دولت دخالت نمی‌کرد مشخص نبود قیمت سرسام‌آور ارز در بازار چه رقمی بوده و چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عنابستانی افزود:‌عدم نظارت دولت بر بازار توانسته مشکلات زیادی به تولید کنندگان تحمیل کند.

وی اظهار داشت: قانون بهبود محیط کسب و کار در سال 90 در مجلس تصویب شده و وزیر اقتصاد در روز‌های گذشته به عنوان اولین گام پنجره واحد را آن هم بعد از 7 سال اجرایی کرده است. در حالی که ماده‌های دیگر قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی نشده و وزارت جهاد، وزارت خارجه و وزارت اقتصاد اجرای این قانون را رها کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان