ماهان شبکه ایرانیان

بررسی وضعیت بیکاری در آمریکا پس از کرونا/ کدام نژادها شغل خود را بیشتر از دست دادند؟

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ کارشناسان، آمار سرسام‌آور دیگری را برای از دست رفتن مشاغل آمریکا در ماه مه پیش‌بینی کرده‌اند، اما با ایجاد حدود 2.5میلیون شغل، نرخ بیکاری کل کشور از 15درصد به 13درصد کاهش یافت. این در حالی است که این نرخ برای سیاه‌پوست و آسیایی‌های ساکن در آمریکا، در ماه‌های آوریل و مه افزایش یافت.

نرخ بیکاری آمریکایی‌های سیاه‌پوست از 16.7درصد به 16.8درصد، و این آمار برای آمریکایی‌های آسیایی از 14.5درصد به 15درصد در این بازه زمانی افزایش پیدا کرده است.

جالب توجه است که سفیدپوستان و اسپانیایی‌ها بیشترین مشاغل را در ماه مه دریافت کردند. نرخ بیکاری برای سفیدپوستان آمریکایی از 14.2درصد به 12.4درصد، و برای اسپانیایی‌ها از 18.9درصد به 17.6درصد در ماه آوریل کاهش یافت.

شایان ذکر است برخی از مشاغل که بر اثر محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا سخت‌ترین ضربه را متحمل شده بودند، به دنبال برداشته شدن قرنطینه در سراسر جهان، شاهد افزایش استخدام مجدد هستند.

بخش تفریحی و هتلداری در ماه مه، بیش از 1.2میلیون شغل ایجاد کرد که پیشتاز از سایر صنایع بوده است. بخش ساخت و ساز، آموزش و خدمات درمانی، هر کدام با ایجاد بیش از 400هزار شغل، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. مشاغل کارکنان دولت همچنان یکی از معدود صنایع با کاهش شدید هستند که بیش از نیم میلیون شغل در ماه مه از بین رفت.

در نمودار ارائه شده، نرخ بیکاری در آمریکا با توجه به نژاد و قومیت، در ماه آوریل و مه را مشاهده می‌کنید؛

19

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان