پدر شهید سلیمانی ابهری در زنجان دعوت حق را لبیک گفت

ایسنا/زنجان حاج نبی‌الله سلیمانی ابهری، پدر شهید والامقام رضا سلیمانی ابهری ندای حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

پدر شهید سلیمانی ابهری در زنجان دعوت حق را لبیک گفت

مرحوم حاج نبی‌اله سلیمانی ابهری پدر شهید والامقام رضا سلیمانی ابهری از شهدای شاخص شهرستان ابهر به علت بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. پیکر مطهر این پدر شهید عصر دیروز دوشنبه 19 خردادماه در بهشت کبرای شهر ابهر تشییع و به خاک سپرده شد. گفتنی است، شهید رضا سلیمانی در تاریخ 28 شهریورماه سال 1347 در شهر ابهر در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی به ‌دنیا آمد.

در ایام تحصیل چندین بار به‌عنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمان خود جایزه دریافت کرد و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجوید و قواعد قرائت و نیز احکام و اصول عقاید و حدیث، در جلسات مذهبی، محافل مختلف قرآنی شرکت کرده و چندین بار در مسابقات استانی مقام ممتازی را کسب کرد. وی اهل مطالعه بود و با عضویت در مرکز مطالعات علوم اسلامی، در سیر مطالعاتی ارائه شده توسط آن مرکز شرکت کرد، نماز و روزه، دعاهای کمیل و توسل او ترک نمی‌شد، شجاع، درسخوان، مهربان، دلسوز و خوش خلق بود.

در سال 1362 اولین بار در سن 15 سالگی در جبهه جنگ شرکت کرد که در هنگام شناسایی در منطقه پیرانشهر و پنج وین عراق مجبور به سه روز پیاده‌روی بدون آذوقه می‌شوند و به همین دلیل دچار ضعف شدید و متحمل سختی‌های فراوانی می‌شود.

وی بعد از گذراندن دوران طولانی نقاهت به اصرار خانواده فعالیت‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی و هنری از جمله فعال کردن انجمن اسلامی دبیرستان و اجرای تئاتر و سرود و مطالعات آثار شهید مطهری متمرکز می‌کند و با فعالیت در پایگاه بسیج به گشت شبانه، آموزش قرآن، راه‌اندازی حلقه‌های معرفتی و برپایی مراسم دعای کمیل و توسل در مسجد باب الحوائج ابهر اهتمام ورزیده و با بهره‌گیری از اساتید به تقویت مبانی اعتقادی و عرفانی پرداخت و وقتی که خود را آماده شرکت در کنکور و امتحانات سال چهارم دبیرستان می‌کرد، احساس تکلیف کرد که باید به فرمان امام در جبهه حضور یابد و به همراه برادرش به جبهه اعزام و بالاخره به آرزوی نهایی خود نائل و در 12 اردیبهشت ماه سال1365 در جبهه فاو و در ادامه عملیات والفجر 8 به فیض شهادت نائل آمد.

پدر ایشان بعد از شهادت فرزند، منزل خود را تبدیل به حسینیه شهید رضا سلیمانی کرد، از این شهید گرانقدر ده ها مناجات عارفانه که بیانگر روح تشنه شهادت و شوق وصال به محبوبش است به یادگار مانده است، همچنین خاطراتی تاثیرگذار از اخلاق، سیره و منش شهید جمع‌آوری شده که می‌تواند برای دانش‌آموزان امروز الگویی دست یافتنی را ترسیم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان