در جلسه نمایندگان با وزرای نفت و اطلاعات چه گذشت؟

خبرگزاری تسنیم: محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه 20 خرداد) قوه مقننه و با حضور در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این جلسه، گفت: امروز مجلس با حضور وزرای نفت، اطلاعات و همچنین مسئولان بخش‌های مختلف در وزارت اطلاعات جلسه غیرعلنی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در بخش اول جلسه به مسائل پیرامون انرژی، نفت، گاز و دیگر مسائل وزارتخانه نفت پرداخته شد، ادامه داد: وزیر نفت درباره فرصت‌ها و تهدیدها، صحبت‌های مفصلی در دو نوبت انجام داد و نمایندگان نیز، دیدگاه‌ها، انتقادات و نظرات خود را بیان کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس عنوان کرد: آخرین وضعیت تولید داخل، صادرات، نفت خام و فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و آخرین وضعیت ذخایر در داخل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مسائل امنیتی بیشتر از حوزه نفت زمان جلسه را به خود اختصاص داد، افزود: موضوعات متنوعی در این خصوص توسط وزیر اطلاعات مطرح شد، شرایط امنیت داخلی و تهدید‌های خارجی و نفوذ‌های داخلی تا جایی که فرصت اجازه داد مورد بحث قرار گرفت. همچنین چند نفر از معاونان وزیر اطلاعات نیز موضوعاتی همچون مسائل ضدجاسوسی و تهدیدات دیگر را توضیح دادند.

وی با بیان اینکه دو سوم وقت امروز را مسائل امنیتی به خود اختصاص داد، اظهار کرد: از جمله محور‌هایی که بخشی از وقت جلسه غیرعلنی امروز را به خود اختصاص داد، تدابیر امنیتی درخصوص مسئولان و مشکلاتی است که برای آن‌ها به وجود می‌آورند، همچنین تدابیر صیانتی و برخی توصیه‌ها را داشتند که با مستندات در جلسه ارائه شد.

فرهنگی در خصوص اینکه گزارش وزرای دولت به مجلس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ اظهار داشت: برای جلسه علنی فردا وزرای نیرو و راه و شهرسازی دعوت شدند و این وضعیت روند معمولی است که در ابتدای هر دوره اجرا می‌شود تا نمایندگان در جریان مسائل کشور قرار بگیرند و مسئولان اجرایی دیدگاه ها، مشکلات و مسائل را مطرح کنند و این روند تا زمانی که کمیسیون‌ها تشکیل شود و دستور جلسه مجلس بر اساس گزارش‌های کمیسیون‌ها شکل بگیرد ادامه دارد.

وی همچنین، امروز را آخرین فرصت تعیین کمیسیون نمایندگان مجلس یازدهم دانست و گفت: 48 ساعت آینده فرصتی است که در قانون برای اعتراض پیش بینی شده و بعد از آن هم در ابتدای هفته آینده انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها و سایر روند‌ها آغاز می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان